جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

نادره ترکمانی خبر داد

«گورداله و عمه غوله» به دنبال سرگروه / «شرتی، شپرتی» به جشنواره کودک امسال نمی‌رسد

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما صبح امروز از اکران «گرداله و عمه غوله» بعد از اکران «شهر موشها ۲» و رونمایی از فیلم سینمایی «شرتی، شپرتی» در جشنواره کودک سال آینده با استفاده از جلوه های ویژه بصری خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای اخیر خود خاطر نشان کرد: فیلم سینمایی «گورداله و عمه غوله» توسط موسسه پخش جبرئیل فیلم به مدیریت  محسن صادقی بعد از اتمام «شهر موشهای ۲» به کارگردانی مرضیه برومند به نمایش عمومی در می آید. 

این کارگردان سینمای کودک  در ادامه افزود: مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که ما به دنبال سرگروه برای فیلم خود هستیم و مایل نیستیم تا فیلم مان در گروه آزاد به اکران عمومی درآید.

ترکمانی تصریح کرد: نکته مهم این است که اولاً نباید فرصت اکران را از دست دهیم و ثانیا برای فیلم زحمت زیادی کشیده ایم و دوست داریم اکرانی ایده آل و درخوری داشته باشیم که در فصل بازگشایی مدارس بچه ها بتوانند از یک فیلم خوب در ژانر کودک دیدن کنند.

وی به ویژگی های این فیلم اشاره کرد و افزود: «گورداله و عمه غوله» فیلمی است که مورد پسند و سلیقه کودکان و نوجوانان و حتی بزرگترها نیز است. قصه  این فیلم در بسیاری از مناطق کشورمان به عنوان یکی از افسانه های عامیانه و قدیمی روایت شده است، در این افسانه ترانه هایی نیز توسط قصه گویان برای کودکان خوانده شده است که دقیقاً در فیلم از آن ترانه ها استفاده کرده ایم و با افزودن موسیقی به شادی این اثر افزوده ایم.

ترکمانی یادآور شد: شخصیت های فیلم سینمایی «گورداله و عمه غوله» ساده ، بی غل و غش همچنین شیرین و بامزه اند و مخاطبین به سرعت با آن ها ارتباط برقرار خواهند کرد و از همه مهم تر اینکه فضای فیلم بسیار صمیمی است و بینندگان این فیلم با تنوعی از فضاها و چشم اندازهای مختلفی روبرو خواهند شد.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسندگان فیلمنامه: خسرو صالحی، نادره ترکمانی/ کارگردان و تهیه‌کننده: نادره ترکمانی/ مجری طرح و مدیرتولید: حسن مصطفوی/ جانشین تهیه‌کننده: خسرو صالحی/ مدیرفیلمبرداری: مرتضی غفوری/ مدیرصدابرداری: بابک اردلان/ طراح صحنه : رامین عاشوری/ دستیار اول کارگردان و مدیربرنامه‌ریزی: سهیل بیرقی/ طراح عروسک: فاطمه سوزنگر/ عکس: مریم تخت‌کشیان/ مدیر تدارکات: منصور غضنفری.

کارگردان «خاله سوسکه» در بخشی دیگر از این مصاحبه در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «شرتی و شپرتی» نیز گفت: در مورد این فیلم نیز جلساتی را با مدیران بنیادسینمایی فارابی داشتیم و علاقمندیم هر چه زودتر نحوه حمایت یا مشارکت فارابی مشخص شود تا در اولین فرصت بتوانیم این فیلم را کلید بزنیم.

وی گفت: از آنجایی که فیلم سینمایی «شرتی و شپرتی» جلوه های ویژه بصری  زیاد و متنوعی دارد و در بسیاری از بخش هایش تکنیک های جدید سینمایی به کار گرفته خواهد شد و با فراق خاطر و آرامش کار را تولید و انشاء الله سال آینده با یک اثر متفاوت در جشنواره کودک و نوجوان حضور خواهیم داشت.

نادره ترکمانی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشورمان گروه های خلاق و خوش فکری وجود دارند که سینماگران می توانند از توانایی های آن ها بهره برده و گام های جدید و موثری در تولید آثار سینمایی بردارند. خوشبختانه با یکی از این گروه ها که بسیار مبتکر و علاقه مند هستند این فیلم را تولید خواهیم کرد. 

برچسب‌ها

نظرات

  • منصور ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ - ۱۱:۱۰
    0 0
    اسم فیلمهای خانم ترکمانی عجیب و غریب است
  • نسرین ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ - ۱۸:۳۷
    0 0
    شرتی و شپرتی صفت هستند . در این فیلم این صفت ها جایگاه اسم دارند یا باز صفت اند؟درباره اش توضیح بدهید.
  • اکرم ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ - ۱۸:۴۰
    0 0
    خوب چرا این فیلم برای جشنواره امسال آماده نشده؟ حالا کو تا سال آینده؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.