شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

اثری با ۲۵ شخصیت عروسکی اصلی

ساخت «شرتی شپرتی» در انتظار حمایت بنیاد فارابی/ فیلم ترکمانی به جشنواره کودک می رسد؟

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما صبح امروز گفت: از اسفند ماه فیلمنامه «شرتی شپرتی» به فارابی ارائه شده و طبق پاسخ‌هایی که از فارابی دریافت کردم. قاعدتاً تا هفته‌ آینده تکلیف‌ این فیلم مشخص می‌شود. با عقد قرار داد و فیکس شدن عوامل، این فیلم را کلید خواهم زد تا برای حضور در جشنواره کودک و نوجوان آماده شود.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای اخیرش اظهار داشت: ۸۰ درصد پیش تولید این فیلم اعم از انتخاب لوکیشن ها و بازبینی ها ازآنها و شیوه‌ و تکنیک های اجرای جلوه‌‌های ویژه این فیلم انجام و قطعی و نهایی شده است .

ترکمانی گفت:  بازیگران بخش رئال فیلم انتخاب شده‌اند، صداپیشگان ، عروسک سازان و عروسک گردانان بخش عروسکی نیز انتخاب شده اند.

این کارگردان سینما به ویژگی های فیلم خود اشاره کرد و افزود: «شرتی شپرتی» فیلمی تمام عروسکی است و پروداکشن آن بسیار وسیع است چرا که به تعداد جمعیت یک روستا در این فیلم عروسک وجود دارد، همچنین شخصیت های اصلی این فیلم بیشتر از ۲۵ عروسک هستند.

وی در مورد لوکیشن این فیلم نیز گفت: فعلا یکی از روستاهای گیلان در اطراف ماسوله به عنوان لوکیشن اصلی این فیلم در نظر گرفته شده است، با توجه به اینکه فیلم، فضای افسانه‌ای را روایت می‌کند باید محلی را داشته باشیم که نشانه هایی از زندگی شهری امروزی در آن وجود نداشته باشد.

ترکمانی در پایان گفت: همچنان پیگیر اکران فیلم سینمایی «گورداله و عمه غوله» نیز هستم و امیدوارم بتوانم برای این فیلم سرگروه داشته باشم. مهر ماه با بازگشایی مدارس بهترین زمان برای اکران این فیلم است.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.