سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

نادره ترکمانی تأکید کرد

بین الملل فارابی اطلاع رسانی دقیق تری انجام دهد/ بازخورد مخاطبان خارجی برای فیلمساز ایرانی مهم است

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما گفت: فیلم سینمایی «گورداله و عمه غولی» در سه جشنواره خارجی به نمایش درآمد اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی واحد بین الملل بنیاد سینمایی فارابی نتوانستم آنجا حضور پیدا کنم.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در ادامه  گفت وگوی خود با سینماپرس ضمن گلایه از اطلاع رسانی دقیق واحد بین الملل بنیاد سینمایی فارابی گفت: این روش و رویه اصلا صحیح نیست که فیلمساز آخرین کسی باشد که از حضور فیلمش در بخش مسابقات بین الملل با خبر می شود در حالیکه حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی انتشار فرهنگ ایرانی به آن سوی مرزها است و از ارزش ویژه ای برخوردار است

وی افزود: کاش این واحد  اطلاع رسانی دقیق تری داشت تا من بتوانم بازخورد کارهایم را در خارج ببینم نه اینکه حضور فیلمم را در سایت ها بخوانم. بخصوص اینکه برای من خیلی مهم بود که بدانم فیلمی که برگرفته از یک افسانه‌ ایرانی است  در مواجهه با کودکان غیر ایرانی چه عکس العملی ایجاد می‌کند.

این کارگردان سینمای کودک در مورد اکران «گورداله و عمه غولی» نیز گفت: هنوز نمی توانم زمان دقیقی برای اکران این فیلم اعلام کنیم چرا که حالا دیگر فصل امتحان بچه ها و جام جهانی است اما دیگر ناگزیر به اکران کار هستیم و در نهایت طی هفته های آتی تکلیف اکران این فیلم مشخص خواهد شد.

ترکمانی در ادامه از بلاتکلیفی اکران فیلم های کودک گلایه کرد و گفت: چرا در مورد اکران فیلم های این ژانر مهم سینمایی هیچ تصمیمی گرفته نمی شود.

این کارگردان در بخش دیگری از سخنانش گفت: فیلمنامه «خاله سوسکه» توسط نشر درخت بلورین منتشر شد و یک هفته ای است که این کتاب به چاپ رسیده است و خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفته است. از من خواسته اند تا فیلمنامه «گورداله و عمه غولی» را هم به چاپ برسانند و من متن را به آن ها داده ام تا مطالعه کنند و انشاء الله در آینده ای نزدیک به چاپ برسد.

ترکمانی در مورد سایر فعالیت هایش توضیح داد: فیلم سینمایی «شرتی، شپرتی» سال گذشته پروانه نمایش دریافت کرد و ما طرح اولیه فیلمنامه را به بنیاد سینمایی فارابی دادیم تا در شورای فیلمنامه  مطالعه کنند و مورد بررسی قرار گیرد ، هفته گذشته به من گفتند فیلمنامه کامل را به شورا ارائه دهم من هم ظرف یکی دو روز آینده فیلمنامه این کار را آماده و ارائه خواهم داد تا بنیاد سینمایی فارابی اقدامات حمایتی خود را اعلام کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • کسری ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۰
    1 0
    اگر فیلم ایرانی به جشنواره‌های جهانی می رود فیلمساز نیز که خالق این اثر است باید به همراهش در جشنواره حضور داشته باشد یعنی این بدیهیات را بنیاد فارابی نمی‌داند؟ پس اینها چه می‌دانند؟
  • صبا ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۳
    1 0
    آثار هنری ایران همیشه برای جهانیان جذاب بوده شاید آقایان در بنیاد فارابی فکر می‌کنند اگر فیلمساز به این کشورها برود مورد هجوم افکار غیر ایرانی قرار گیر.... یا چیزی شبیه به این درحالیکه هنر فرا وطنی است و اگر اثری به جهانیان عرضه می شود نشان از توتنمندی خالقش ذارد و اوست که باید این بازتاب مخاطب جهانی را ببیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.