سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها/2

رشاد: مدیران بجای پخش فوتبال در سینماها به کمک تهیه کنندگان بخش خصوصی بیایند

بهروز رشاد*

سینماپرس: بهروز رشاد ، تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: مسئولان محترم اگر واقعاً قصد حمایت از سینما را دارند باید قوانینی تدوین کنند که دیگر بازیگری درخواست چند صد میلیونی برای ایفای نقش نداشته باشد، دولت باید به کمک بخش خصوصی بیاید و بهتر است متولیان امر بخش خصوصی تولید فیلم را دعوت کنند و راه علاج مشکلات سینما را از آنها بپرسند.

بنابراین گزارش، بهروز رشاد در گفت و گوی خود با سینماپرس  در مورد اینکه آیا پخش فوتبال در سینماها موجب آشتی مردم با سینماها می شود یا خیر اظهار داشت: به نظر من این کار اصلاً اتفاق خوبی نیست. استادیوم های ما خالی است آن موقع  مسئولین می خواهند در سینما فوتبال پخش کنند؟

وی ادامه داد:مخالف طرح پخش فوتبال در سینماها هستم و معتقدم این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

کارگردان «دامنه های سفید» در ادامه توضیح داد:  اگر قرار است حرکت خلاقانه ای از طرف مسئولین  انجام شود پخش فوتبال در سینماها راه حلش نیست، تعداد زیادی فیلم سینمایی در انبارها در حال خاک خوردن است و می شود این فیلم ها را در سینماهای ویژه با فروش بلیط در مدارس، دانشگاه ها و ادارات  به نمایش گذاشت.

تهیه کننده «سرزمین رها» تصریح کرد: اگر قرار است مسئولین کار فرهنگی انجام دهند، بهتر است شیوه های دیگری را بر گزینند.

تهیه کننده «شیفته» خاطرنشان کرد: چگونه می خواهند مردم را به سینماها بکشاند، در حالیکه خود مردم با فوتبال هم قهر هستند. در این صورت تکلیف فیلم های اکران نشده چه می شود؟ با این شرایط تهیه کنندگان سینما باید از مسابقات فوتبال یا پشت صحنه فوتبال فیلم بسازند و مدیران باشگاه ها هم جهت فیلم برداری حتما پول کلانی را طلب خواهند کرد.

وی افزود: این طرح به نظر من ناکارا و شکست خورده است و اجرای آن هیچ سودی به حال سینما ندارد. اگر این کار اجرا شود هم با قیمت بلیط سر سام آورش، استقبالی از این طرح صورت نمی گیرد.  

تهیه کننده «زمانه»گفت: اگر هدف جذب تماشاگر است فیلم هایی در مورد محیط زیست، بهزیستی، کودک و ... وجود دارد که اکران نشده است و می شود مردم در اماکن مختلف به تماشای این فیلم ها بنشینند تا اینکه فوتبال در سینما تماشا کنند.

رشاد ادامه داد: این طرح به نظر من یک شوخی است چرا که تلویزیون ما مستقیماً فوتبال های جام جهانی را به نمایش می گذارد و چه دلیلی دارد مردم تلویزیون  و خانه های خود را  رها کرده ، بلیط بخرند و به سینما بروند  در حالی که همان طور که عرض کردم زمین های فوتبال ما خالی از تماشاگر است. به نظر می رسد که باید فکری به حال فوتبال کرد و تماشاچیان فوتبال را با این رشته آشتی داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.