یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

کارگردان «رستم و سهراب»: انیمیشن زبان امروزی برای شناساندن اسطوره‌ها به کودکان است

کیانوش دالوند

کارگردان انیمیشن «رستم و سهراب» گفت: برای شناساندن اسطوره ها و شخصیت های تاریخ باید با زبان جدید با کودکان صحبت کرد.

کیانوش دالوند در گفت و گو با سینماپرس  گفت: هدف از ساخت انیمیشن رستم و سهراب تبدیل این اسطوره بی نظیر به نسخه نمایشی مطلوب برای نسل جوان و در کنار آن نمایش تمدن ایران زمین و فرهنگ خاص ایرانی است.

 کارگردان رستم و سهراب گفت: با اینکه تاریخ ادبیات ما پر است از شخصیت های جذاب و اسطوره های زیبا هنوز کودکان ما آشنایی درستی با رستم و سهراب ندارند. دلیل آن هم این است که ما با زبان جدید برای کودکان صحبت نمی کنیم.

دالوند اضافه کرد همانطور که نسل ما با کتاب ارتباط داشت نسل جدید با انیمیشن ارتباط برقرار می کند و این وسیله مناسبی است برای شناساندن فرهنگ و هنر به کودکان.

دالوند در ادامه گفت: رستم و سهراب پروژه ایست که هفت سال پیش کلید خورد و دوسال پیش تمام شد اما متاسفانه هنوز موفق به اکران آن نشده ایم. ما منتظریم هرچه زودتر اکران شود تا نظر مخاطبین را درباره این انیمیشن ببینیم.

انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» محصول مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و استودیو انیمیشن آریا (برادران دالوند) است. سبک این کار سه بعدی کامپیوتری است و موسیقی این انیمیشن در آکادمی موسیقی موتزارت شهر ونکوور کانادا زیر نظز الیزا ایپ ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.