سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

عملکرد 6 ماهه ایوبی در ارزیابی سینماگران

راست گفتار: تدبیر و امید در سینما در حد شعار مانده است / سیاست همان است اما بودجه‌ها غیب شده!

کاظم راست گفتار

کاظم راست گفتار با اشاره به اینکه تولید فیلم سینمایی «سفر کیمیا» متوقف شده است، گفت: امیدوارم تدبیر و امیدی بوجود بیاید تا بتوانیم این فیلم را کلید بزنیم چراکه با وجود شعاری که مدیران می دهند در سینما فقدان تدبیر و امید داریم.

کاظم راست گفتار با اشاره به اینکه تولید فیلم سینمایی «سفر کیمیا» متوقف شده است به سینماپرس گفت: امیدوارم تدبیر و امیدی بوجود بیاید تا بتوانیم این فیلم را کلید بزنیم چراکه با وجود شعاری که مدیران می دهند در سینما فقدان تدبیر و امید داریم.

وی افزود: تدبیر به معنای اینکه شرایط تولید فیلم در بخش خصوصی فراهم باشد و این اطمینان به بخش خصوصی داده شود که فیلمش در تاریخ مشخصی اکران شود، متاسفانه این تدبیر در سینمای ایران بوجود نیامده است و بخش خصوصی ترجیح می دهد به جای ساخت فیلم در حوزه های دیگری به جز فرهنگ و هنر سرمایه گذاری کند.

کارگردان «نقاب» خاطر نشان کرد: دولت باید برای بخش خصوصی انگیزه بوجود بیاورد، سینما هنری است که به سیاست و صنعت وصل است، اگر به صنعت سینما توجه نشود، سینما نمی تواند ادامه حیات داشته باشد و باید کاری کرد که بخش خصوصی منفعل نشود.

راست گفتار با تاکید بر حمایت دولت از تولید و اکران یادآور شد: در اکران باید عدالت رعایت شود الان شرایط به نحوی است که از ایده تا پایان ساخت فیلم باید ریسک انجام داد، آنچه که در این مدت شش ماهه از مدیریت جدید سینما برمی آید این است که سیاست‌ها تغییری نکرده و تا حدودی ادامه همان مسیر است اما نمی دانم چرا بودجه ها غیب شده و می گویند که هیچ بودجه ای وجود ندارد، شعارهای خیلی خوبی داده می شود اما در عمل متاسفانه خوب عمل نشده است.

کارگردان «چک» در پایان خاطرنشان کرد: اکثرا در جشنواره سی و دم فیلم فجر یک عده ای راضی و عده دیگری ناراضی بودند اما امسال همه ناراضی بودند حتی کسانی که موفق به دریافت جایزه شدند، به آینده امیدوارم اما امیدی از این دوستان که امید می دهند نمی بینم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.