شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

علی جنتی به جشنواره تجسمی فجر:

هنرهای تجسمی ظرفيت هايی برای ديپلماسی فرهنگی و هنری دارد

علی جنتی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به ششمين جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر پيام داد.

 به گزارش خبرنگار سینماپرس علی جنتی در پیامی به جشنواره هنرهای تجسمی ظرفيت هايی  بالای آن را برای ديپلماسی فرهنگی و هنری مهم دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام نوشه است: هنر جلوه حقیقت است، حقیت نهفته در هستی كه با احساس، اندیشه  و خلاقیت هنرمند با زبان و بیان هنری جلوه گر می شود. هنر، از دیرباز بخش مهمی از تمدن بشری بودن و بی تردید تبیین جهان، با فهم هنر آسان تر و زیباتر است. نقش هنرهای تجسمی در گسترش و تعالی  فرهنگی ممتاز و متمایز است، آثار هنری هنرمندان سرزمین ما از گذشته دارای جایگاه ارزشمندی در موزه های معتبر بین المللی بوده و نگاه های مردم نقاط مختلف جهان را به خود معطوف داشته است و در سال های متمادی هنرمندان تجسمی در عرصه جهانی درخشیده اند.

در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: هنرمندان عرصه گسترده هنرهای تجسمی با شناخت پیشینه و هویت فرهنگی و داشته های هنری ایران از یك سو و نگاه به جریان ها و تحولات هنر معاصر جهان از دیگر سو  توانسته اند آثار ارزشمندی ارائه نمایند كه معرف فرهنگ و هنر این سرزمین بوده و با تحولات فرهنگی در سایر كشورها نیز قابل سنجش و رقابت باشد.

هنرهای تجسمی با توجه به شایستگی، استعدادها و ظرفیت هایش شایسته تقدیر و استفاده از  قابلیت آن در عرصه تعامل با دیگر كشورها و از جمله در دیپلماسی فرهنگی و هنری است . نگاه حمایتی از نظر مادی و معنوی و تقویت انجمن های تخصصی در رشته های مختلف هنرهای تجسمی و حضور آثار فاخر هنری در مجامع بین المللی مورد نظر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است و امید می رود زمینه برای فعالیت شایسته هنرمندان این عرصه گسترده، مهیا و فراخ تر گردد.

جنتی در این پیام آورده است: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بستر و رویدادی است كه بخش مهمی از استعدادها و ظرفیت ها را آشكار می سازد و با تعامل بیشتر و ارائه آثار پیشكسوتان، استادان و جوانان می تواند فراگیرترین رویداد هنری كشور و بیش از گذشته تاثیر گذار باشد.

لازم می دانم از مشاركت فعال و همراهی هنرمندان در برگزاری ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و سعی و تلاش ارزنده معاونت امور هنری، اداره كل  هنرهای تجسمی، ستاد برگزاری جشنواره، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و همه دست اندركارن جشنواره سپاسگزاری نموده مزید توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.