دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

کاهش بودجه‌ جشنواره‌های فجر در سال آینده

پژمان‌فر: کمیسیون فرهنگی مجلس عملکرد جشنواره‌های فجر را بررسی می‌کند/ آثار فیلم‌فجر را رصد می‌کنیم

پژمان فر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اعتبارات جشنواره‌های فجر سال آینده در نظر گرفته شده نسبت به امسال کمتر است، گفت: امسال از بین جشنواره‌های فجر به لحاظ اعتبار، جشنواره تئاتر فجر مغفول واقع شده و کمتر از بودجه فرهنگی وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی برخوردار است.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر درباره اعتبارات جشنواره‌های فجر امسال، توضیح داد: در حال حاضر اعتباراتی که برای برگزاری جشنواره‌های فجر در سطوح فعلی در نظر گرفته شده، کافی است اما با بررسی بودجه سال آینده متوجه می‌شویم که این بودجه برای سال بعد کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه بودجه امسال را برای برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر مناسب دانست و توضیح داد: بین جشنواره‌های فجر تنها تئاتر مغفول مانده که برای اهمیت بیشتر به این هنر در کمیسیون تلفیق برای در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر در سال آینده پیشنهاداتی ارائه شده است.

این نماینده مجلس در دولت نهم در ادامه در مورد کیفیت فیلم های جشنواره فیلم فجر، نیز توضیح داد: نگرانی هایی درباره برخی فیلم های جشنواره وجود دارد که این فیلم ها بیشتر به سیاه نمایی نسبت به اوضاع کشور پرداخته و ارزش های اخلاقی و فرهنگی را زیر سوال می برند، البته کمیسیون فرهنگی نسبت یه این نگرانی ها تذکراتی به رئیس سازمان سینمایی داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: احمد سالک ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه ای تحت عنوان تذکر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به فیلم های مسئله دار به وزارتخانه مذکور ارائه داده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس عملکرد جشنواره های فجر و به خصوص جشنواره فیلم فجر را رصد خواهد کرد تا قضاوت دوری نسبت به آثار جشنواره نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.