دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴

رشاد: در انبار فارابی خاک بر «دامنه‌های سفید» نشسته است/ موسسه رسانه‌های تصویری هم حاضر به قبول فیلم نیست

دامنه های سفید

تهیه کننده «دامنه های سفید» گفت: این فیلم در انبار بنیاد سینمایی فارابی خاک می خورد و همچنان بلاتکلیف است حتی موسسه رسانه‌های تصویری نیز حاضر نشد این فیلم را برای توزیع قبول کند.

«بهروز رشاد» تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین وضعیت اکران فیلم سینمایی «دامنه های سفید» ساخته محمد ابراهیم معیری، اظهار داشت: این فیلم سال ۱۳۹۰ ساخته شد، در جشنواره فیلم کودک و نوجوان آن سال به نمایش درآمد و مورد استقبال این گروه قرار گرفت اما هم اکنون این فیلم در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد و در انبار بنیاد سینمایی فارابی خاک می خورد.

وی در ادامه افزود: تصمیم گرفتیم فیلم که اکران نمی شود، امتیازش را  رسانه های تصویری بدهیم تا بتوانیم بخشی از هزینه فیلم را برای ساخت آثار بعدی به دست بیاوریم که رسانه تصویری جواب داد این فیلم قابلیت نمایش ندارد و ما این کار را قبول نمی کنیم!

رشاد تصریح کرد: این ها نشان می دهد قرار نیست از سینمای سالم حمایت شود، بلکه از برخی فیلم‌های خاص حمایت می شود که سراسر آن مملو از لودگی است.ما این فیلم را ساخته‌ایم تا به  خانواده نحوه صحیح استفاده از محیط زیست را یادآور شویم و شبکه آی فیلم که برای ضبط پشت صحنه کار آمده بود از این فیلم به عنوان اثری برای احترام به خانواده ها یاد کردند اما این فیلم وضعیت اکران مبهمی دارد و همچنان بلاتکلیف است.

وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «سرزمین رها» به کارگردانی فرهاد مهرانفر را در جشنواره امسال داریم که برایم عجیب است چرا این فیلم در بخش نوعی تجربه پذیرفته شده در حالیکه به در فهرست فیلم های پذیرفته شده این بخش به جز فرزاد موتمن و چند فیلم دیگر سایرین اصلا پروانه نمایش ندارند، این برخوردها نشان از این است که نمی خواهند ذائقه مخاطب تغییر کند.

بهروز رشاد در خاطرنشان کرد: قرار است بعد از جشنواره فیلم مثل زندگی را در جنگل های شمال کلید بزنیم.

فیلم سینمایی «دامنه‌های سفید» به کارگردانی محمد ابراهیم معیری و تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در ژانر کودک تولید شده است. 

این فیلم با دلچسبی که برای کودکان تدارک دیده است، قصد دارد عشق به حیوانات و احترام به طبیعت را به کودکان آموزش بدهد ، این فیلم داستان یک عقاب باستانی را روایت می کند، که در دام سارقان اسیر می شود و خانواده ای در تکاپوی نجات این عقاب بر می آیند.

عوامل فیلم سینمایی دامنه های سفید عبارتند از:

کارگردان: محمد ابراهیم معیری/ تهیه کننده: بهروز رشاد/ فیلمنامه‌نویسان: مهتاب صداقت، م.ا. معیری/ صدابردار: علی عدالت دوست/ صدا گذار: امیر حسین قاسمی/ طراح صحنه و لباس: محسن شریفی/ چهره پرداز: حسین صالحیان/ فیلمبردار: نادر معصومی/ تدوینگر: حسن حسن دوست/ موسیقی: ناصر شکرایی/ بازیگران: هادی دیباجی، الهام چرخنده، علی اوسیوند، مهدی میامی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.