شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶

جنجال دستمزد 60 هزار دلاری یک بازیگر در «گرگ وال‌استریت»/

بازیگر نامزد اسکار: برای بازی در فیلم «اسکورسیزی» حاضر بودم خانه‌ام را بفروشم/ ستاره هالیوود نیستم اما بازیگری معتبرم

جونا هیل

بازیگر فیلم «گرگ وال‌استریت» بعد از اینکه با هجمه‌های رسانه‌ای در مورد کمترین دستمزدی که در هالیوود گرفته زیر سوال رفت گفت: آرزویم بازی در فیلم اسکورسیزی بود و برای این کار حاضر بودم خانه‌ام را بفروشم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس به نقل از ایندیپندنت، جوناهیل بعد از اینکه بسیاری از دستمزد وی در مورد بازی در فیلم اسکورسیزی خبردار شدند او را سوژه خبری کردند و بازی وی را زیر سوال بردند. همین امر باعث شد که وی در دستمزد ۶۰ هزار دلار براي هفت ماه كار  در فیلم سینمایی «گرگ وال استریت» صحبت کند. او در یک نشست خبری اعلام کرد که درست است مبلغی که وی برای اجرای این نقش گرفته مبلغي قابل قبول براي فردي همانند يك كارمند است، اما از استانداردهاي هاليوود بسيار فاصله دارد و در زمره دستمزدهاي خيلي كم قرار مي گيرد اما برای این کار دلیل خاص خود را دارد.

 

جونا هیل در مقابل خبرنگاران گفت: اسکورسیزی کارگردانی است که شاید نتوانم بگویم او را می پرستم اما بازی در فیلم های وی برایم از آرزوهای بزرگ بوده است و شاید اگر این کارگردان دوباره به من پیشنهاد بازی با همین مبلغ را بدهد قبول کنم.

 

وی با ابراز ناراحتی از برخورد برخی رسانه های معتبر سینمایی افزود: درست است که دستمزد من پایین است و ستاره هالیوود هم به حساب نمی آیم اما از بازیگران معتبر هالیوود هستم و نباید با این تیترها سابق و شهرت من را خراب کنند زیرا کافی بود این موضوع را در تدارک هم بپرسند تا او بگوید من به خاطر اسکورسیزی دستمزد را قبول کردم. اگرچه می دانم دو ستون از روزنامه ها با این جنجال ها پرشد اما نمی پسندم.

 

او در برنامه تلويزيوني «هاوارد استون» در مورد دلیل قبول این رقم گفت: وقتی تلفن زنگ زد و گفتند برای فیلم «گرگ وال استریت» مارتین اسکورسیزی دعوت شدم از تعجب و هیجان نزدیک به سکته بودم. آنها پايين ترين دستمزد را به من پيشنهاد دادند و من بدون اینکه حتی حرفی بزنم قبل از اين كه نظرشان را عوض كنند گفتم كجا را بايد امضا كنم. قرارداد شبانه به من فكس شد و من قبل از آن كه نظرشان تغيير كند آن را امضاء كرده و فرستادم.

 

«هيل» ادامه داد: دستمزد ۶۰ هزار دلاري من در جوايز انجمن بازيگران به عنوان كمترين دستمزد بازيگران معرفي شد. فيلمبرداري هفت ماه طول كشيد و من در اين مدت حاضر بودم حتي خانه ام را بفروشم تا در فيلم «مارتين» باقي بمانم حتی حاضر بودم دستمزد هم نگیرم و چیزی هم بپردازم. هر كاري كه توانستم انجام دادم و آن را دوباره انجام خواهم داد. چون ارزش آن را داشت. هم در فيلم اسكورسيزي بازي كردم و هم موفق به دريافت نامزدي اسكار شدم .

 

جوناهيل در فيلم «گرگ وال استريت» به كارگرداني «مارتين اسكورسيزي»‌ در نقش يك دلال بورس به نام «داني آزوف» بازي كرد و براي اين نقش نامزدي اسكار بهترين نقش مكمل مرد را بدست آورد. او پيش از اين براي بازي در فيلم «ماني بال» (۲۰۱۱) نامزد دريافت اسكار شده بود.

 

 

جونا هیل و اسکورسیزی

جونا هیل فلدستین(Jonah Hill) (زاده ۲۰ دسامبر ۱۹۸۳)، یک بازیگر، تولید کننده فیلم، فیلمنامه نویس، کمدین و صداپیشه آمریکایی است. وی دوبار برای جایزه اسکار نامزد شده است. یکبار برای بازی در مانیبال و یکبار هم برای بازی در گرگ وال استریت (فیلم) (۲۰۱۳). همچنین برای بازی در سوپر بد (۲۰۰۷)، آدم‌های بامزه (۲۰۰۹)، بیارش گریک (۲۰۱۰)، خیابان جامپ شماره ۲۱ (فیلم) (۲۰۱۲), و این پایان است (فیلم) (۲۰۱۳) و نیز برای صداپیشگی در چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (۲۰۱۰) شناخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.