چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

در 26 قسمت و در قالب مستند

پرتره مفاخر ایران برای شبکه یک تولید می‌شود

مجلسی

رضا مجلسی از تصمیم خود برای تولید مجموعه مستندی در رابطه با مفاخر علم، هنر و ادب ایران خبر داد و گفت: در این مستند به معرفی چهره‌هایی پرداخته می‌شود که تا به حال کمتر در مورد آنها فیلمی ساخته شده است.

رضا مجلسی، مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: بیشتر از یکسال است که ساخت مجموعه مستندی در رابطه با مفاخر علم، هنر و ادب ایران در گروه اجتماعی شبکه یک تصویب شده است و در حال حاضر نیز بخشی از مراحل تحقیق آغاز شده و با دریافت بودجه کار کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: این مجموعه در 26 قسمت و در قالب مستند پرتره ساخته خواهد شد و در آن زندگی مفاخر علم، فرهنگ و ادب کشورمان، و راهی که در طول زندگی خود برای رسیدن به هدفشان طی کرده اند معرفی خواهد شد.

مجلسی با بیان اینکه در هرقسمت از این مجموعه به زندگی یکی از مفاخر ایرانی پرداخته می‌شود در رابطه با انتخاب این افراد عنوان کرد: سعی ما بر این بوده است که چهره‌هایی که در این مستند به آن پرداخته می شود، چهره‌هایی تکراری نباشند و در واقع از افرادی بودند که ضمن داشتن جایگاه والا درعرصه علم و فرهنگ و ادب کشورمان در میان مردم کمتر شناخته شده باشند.

این مستندساز افزود: در این مستند به مفاخری در عرصه‌های گوناگون علمی همچون رشته‌های ریاضی، شیمی، روانشناسی و... و هنری همچون حسین محجوبی در رشته نقاشی پرداخته شده است، تحقیقات مقدماتی کار همچون انتخاب چهره ها و شناخت زندگی آنها انجام شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

مجلسی در رابطه با کمبود بودجه تلویزیون در جهت تولید و نمایش فیلم های مستند خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت تلویزیون در حال حاضر به گونه ای است که همچنان در حال پرداخت تعهدات دو سال گذشته خود است و تولیدات آن هم محدود به کارهای سفارشی و مناسبتی شده است، شاید این مسئله در حال حاضر کمبودی را ایجاد نکند اما قطعا در سال‌های آینده کمبود تولیدات در حوزه مستند ضربه جبران ناپذیری را در این حوزه وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.