یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

حمله به حجاب و ترویج تک‌خوانی زنان/

تلاشی دیگر از شبکه «من وتو» برای تخریب چهره حقیقی اسلام

برنامه سمت نو شبکه من و تو

روند مخدوش کردن چهره زنان مسلمان در ایران از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای پدیده تاز‌ه‌ای نیست و این شبکه‌ها همواره با تولید برنامه‌هایی سعی در تخریب چهره مسلمانان داشته‌است. اینبار نیز شبکه «من وتو» با تولید برنامه‌ای تحت عنوان «سمت نو» در راستای تخریب چهره زنان مسلمان ایرانی گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، شبکه ماهواره ای «من و تو» که در سال‌های اخیر با تولید برنامه‌های مختلفی همچون آکادمی موسیقی، اتاق خبر و مستندهای جنجال‌برانگیز و سیاسی سعی در تخریب چهره ایران اسلامی داشته است، در تازه‌ترین تولیدات خود با برنامه‌ای با نام «سمت نو» بار دیگر در راستای نیل به اهداف خود گام برداشته است.

«سمت نو» همانطور که از اسمش پیداست تلاش دارد با بیان مباحث به قول خودِ این شبکه، روشنفکرانه در جهت تخریب مباحث اعتقادی ایرانیان گام بردارد و در اولین قسمت خود با موضوع حجاب اجباری و با دستمایه قرار دادن مباحثی چون آزاد شدن صدای تک‌خوانی زنان در ایران سعی در جذب مخاطب برای برنامه خود داشته است.

این برنامه در اولین قسمت خود میزبان «اِرمیا؛ خواننده به اصطلاح با حجاب آکادمی موسیقی» بود، و با توجه به اینکه این خواننده با حجاب خود توانست در میان مخاطبان این برنامه محبوبیت نسبی به دست بیاورد، مباحثی را مطرح کردند که مستقیم بر روی دین مبین و مقدس اسلام و اعتقادات مردم تاثیر منفی بر جای می گذاشت.

این مهمان به همراه مجریان به اصطلاح کارشناس برنامه آنچنان از مطالعات دینی خود صحبت می کردند که مخاطبان عام برنامه فکر می کردند حرف های آنها عین حقیقت است، بخشی از سخنان این گروه محور این موضوع بود که حجاب موجب محدودیت های زیادی برای زنان ایرانی از جمله محدودیت در تک‌خوانی شده است و این مسئله مغایر با شرع است. این در حالی است که احکام موارد مطروحه در این برنامه پیرامون حجاب و تکخوانی زنان به وضوح در شرعیات اسلامی آمده و به پرسش های مختلف آن جواب داده شده است.

برنامه سمت نو شبکه من و تو

به هر روی تولید برنامه هایی از این دست که با هدف تخریب چهره اسلام و مسلمانان ایران است بسیار زیاد از شبکه های ماهواره ای دیده می شود و بنابراین نمی توان تنها نگران پخش سریال هایی بود  که مغایر با نظام و فرهنگ خانواده های ایرانی است، مقابله با این نوع از برنامه ها باید با تولید برنامه هایی دین محور و در عین حال جوان‌پسند همراه باشد چرا که دنیای امروز از هر سو جوانان را که مخاطبان و طرفداران اصلی تکنولوژی هستند با انواع و اقسام برنامه های تلویزیونی، بازی های رایانه ای، و تکنولوژی های مختلف رو به رو می کند، بنابرین برای مقابله و جلوگیری از این نوع از هجمه های فرهنگی که اکنون برنامه های شبکه منحرف «من و تو» در صدر آن قرار دارد باید در رأس کار مسئولان فرهنگی قرار بگیرد.

دین باید به نحوی مطلوب و جذاب به مخاطبان معرفی شود، و بدون شک شبکه «من وتو» و این دست از شبکه ها با فهمیدن نیاز جوانان امروز به هیجان، شادی، و جذابیت دست به تولید برنامه هایی با محوریت جوانان می زنند، پس چرا ما نباید در کشور خود تولید چنین برنامه هایی را در مقابل برنامه های ضد دین این نوع از شبکه ها داشته باشیم؟

نظرات

  • محمد ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ - ۱۵:۵۵
    0 1
    این برنامه در اولین قسمت خود میزبان «اِرمیا؛ خواننده به اصطلاح با حجاب آکادمی موسیقی» بود واقعا که حداقل این حرف و نزنید از خیلی از ما ها که تو ایران هستیم بهتره
  • طیب عالی ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۱۵
    1 0
    علت تمامی این مسائل رو باید از مسئولینی پرسید که کوته فکرن . میدونید کوته فکری یعنی چی ؟ یعنی اینکه مثلا سالها هی تبلیغ میکردن که حجاب یعنی چادر و فقط چادر رو حجاب میدونستن . چندین و چند سال رو این طرز فکر غلط و مسمومشون پافشاری کردن ، خیلی ها رو بخاطر انتقاد از این جمله و اینکه میگفتن فقط چادر حجاب نیست بلکه میشه با هر پوششی غیر از چادر که اون پوشش مد نظر اسلام رو ایجاد کنه ، حجاب رو رعایت کرد ، مورد سرزنش و یا تخریب های بسیار کثیف قرار دادن و تازه الان چند ساله دارن میگن : بله میشه با یه مانتو مناسب هم حجاب رو ایجاد کرد . این قماش اینقدر فکرشون بسته و محدود که باعث فراری شدن مردم از رسانه های خودمون و از مملکت میشن . این مثالی که از حجاب زدم فقط یکی از خرابکاریهای مسئولین به اصطلاح مسئول کشورمون . خدا میدونه تو اون سالهایی که اینا اینقدر روی این طرز فکر اشتباهشون پا فشاری کردن چند نفرو از حجاب و دین فراری کردن و زمینه ایجاد اینجور شبکه ها رو فراهم . بعد جالبشم اینه که همین افراد هی به رقیب هاشون میگن اب به اسیاب دشمن نریزید !!! حالا واقعا کی آب به اسیاب دشمن میریزه ؟!!! کی برای اون شبکه ها سوزه سازی میکنه ؟!!! اینقدر نادون نباشیم ف یه خورده منطقی فکر کنیم . علت تشکیل این شبکه ها ، خارجی ها و دشمنا نیستن ، خود ماهاییم . از بی ... ماهاست که اونا این شبکه ها رو میزنن و بیننده جذب میکنن. وقتی صدا وسیمای ما که یه رسانه ملی و متعلق به همه ست ، می افته دست یه عده خواص با طرز فکرهای یک طرفه و خطرناک ، که وضعیت فعلی کشور نتیجه فعالیت امثال این افراد ، خب چه انتظاری هست ، مردم متاسفانه و باز هم متاسفانه ترجیح میدن اون شبکه هارو ببینن اما این افرادی که کل زندگی و سابقشون پر از حق الناس هست رو نبینن . امیدواریم روزی برسه که ما مردم از شبکه های داخلی بیشتر استفاده کنیم و نگیم که بابا اینا عین همدیگن . این رسانه واین مملکت حق همه ماست ، پس باید برنامه هاشو دنبال کنیم و هرجایی اشتباه و خطا و خرابکاری دیدیم ، که خیلی هم می بینیم ، نظر بدیم ، حرف بزنیم ، فشار بیاریم تا مجبورشون کنیم دست از این اشتباهات خطرناک بردارن . موفق باشید . (( امیدوارم ترسو نباشید و این نظرو منتشر کنید ، متشکرم ))

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.