دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

برنامه‌های آتی سازمان سینمایی؛

تغییراتی بزرگ برای کوچک‌سازی فارابی و موسسه رسانه‌های تصویری/ حیدری با حکمی سه‌ساله دبیر «فیلم فجر» می‌شود

موسسهرسانه ها -فارابی

سینماپرس-گروه سینما/ به نظر می رسد گام دیگر حجت الله ایوبی در راستای کوچک‌سازی سازمان سینمایی به فارابی و موسسه رسانه های تصویری معطوف می‌شود و از دیگر سو پس از جشنواره سی و دوم فیلم فجر موسسه امور جشنواره با انتصاب مدیرعامل رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی معتقد به کوچک شدن و چابک شدن سازمان سینمایی است در همین راستا  مراکز و نهادهای زیر مجموعه سازمان سینمایی نیز شامل این سیاست می شوند.

 

براساس پیگیری های خبرنگار سینماپرس، حجت الله ایوبی، در راستای کوچک سازی مراکز و نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی قصد دارد بنیاد سینمایی فارابی را کوچک و چابک کند و در این راستا تجهیزات و امکانات فنی این مجموعه را به سینماشهر که مسئولیت حمايت از بازسازي و نوسازي سينماهاي موجود و  كمك براي ساخت سالن هاي جديد است بسپارد. موسسه سینماشهر در بخش ساخت و ساز، ساختماني و تاسيساتي است و  تجهيزاتي سالن های سینما فعال است و  ورود تجهيزات مورد نياز را برعهده دارد. با توجه به فعالیت سینما شهر پیش بینی شده است که ورود تجهیزات و امکانات از جمله دوربین های فیلمبرداری و خرید نگاتیو نیز در اختیار موسسه سینما شهر قرار گیرد تا این فعالیت به صورت متمرکز انجام شود.

 

از سوی دیگر موسسه امور جشنواره ها به منظور گسترش و توسعه تعامل در روابط سینمای ایران در عرصه های بین المللی تاسیس شد. نیاز سینمای ایران به تشکیل این موسسه تخصصی از گذشته احساس می شد و با حضور جواد شمقدری به عنوان معاونت سینمایی و سپس رئیس سازمان سینمایی به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد و مدیریت آن برعهده مهدی مسعود شاهی قرار گرفت اما بعدها مدیریت آن تغییر کرد و این اواخر به محمدرضا عباسیان سرپرستی این موسسه واگذار شد. این موسسه می تواند با مدیریت واحدی در اجرا و نظارت جشنواره های سینمایی همچنین فعالیت های فرهنگی و اقتصادی در امور بین الملل موفق عمل کند. حجت الله ایوبی قصد دارد این موسسه موفق عمل کند به همین دلیل پس از برگزاری جشنواره سی و دوم توسط علیرضا رضا داد  ریاست آن را تعیین خواهد کرد. رضاداد از روز سه شنبه هفته گذشته در موسسه رسانه های تصویری برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر مستقر شده است.

 

براساس پیگیری های خبرنگار سینما پرس، در اختتامیه جشنواره فیلم فجر محمد حیدری ریاست امور جشنواره ها را برعهده خواهد گرفت و در سه سال باقیمانده ماموریت رئیس سازمان سینمایی، حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر خواهد بود تا بتواند با برنامه ریزی منسجم و منظم جشنواره را به خوبی و در شان انقلاب و نظام برگزار کند.

 

شنیده می شود موسسه رسانه های تصویری که به نوعی رقیب موسسات ویدئو رسانه به شمار می آید کوچکتر خواهد شد و در نهایت تنها فیلم های حمایتی را خریداری و توزیع خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ق/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.