دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

پیام دبیر بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛

عهد ببندیم که با فراموشی اختلاف سلیقه‌ها، کودکانگی را تمرین کنیم

میرعلایی مدیر عامل بنیاد فارابی در مراسم تشییع پیکر «محرم بسیم» هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر

سینماپرس-گروه سینما/ سیداحمدمیرعلایی دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پیام خود برای بیست و هفتمین دوره این جشنواره عنوان کرد: کاش عهد ببندیم که کودکانگی را تمرین کنیم و اختلاف سلیقه‌ها را فراموش کنیم.

به گزارش سینماپرس، در پیام «سیداحمدمیرعلایی» دبیر بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، آمده است: کودک بودن، موهبتی است بی همتا. کودکی، موسم زلال بودن روح است و رهایی از وابستگی‌ها و منم‌ها. بخشیدن در کوتاه‌ترین زمان و مهر ورزیدن بی منت و بی توقع. چنان که رسول عشق حضرت محمد بن عبدالله (ص) فرمود: به کودکان خود بنگرید و از آنان بیاموزید. و عیسی بن مریم (س) فرمود: ملکوت خداوند را جز کودکان درک نمی‌کنند...


در این پیام آمده است: کاش عهد ببندیم که کودکانگی را تمرین کنیم، با کنار هم بودن و لذت بردن از هم زیستی، با فراموش کردن اختلاف سلیقه و عقیده و یادمان باشد تمام ما اهالی فرهنگ و هنر، موظفیم هماره با تمام توش و توان خود بکوشیم ذهن و روح کودکان و نوجوانان این دیار عزیز را از گزند بدی و پلیدی دور نگاه داریم و یادمان باشد اگر غفلت کردیم و فرهنگ سازی برای  کودک را به نااهل سپردیم، فردای روشنی در انتظارمان نخواهد بود، چرا که کودک امروز آینده ساز است و خالق فردایی که چشم به راهش هستیم.


میرعلایی در پیام خود آورده است: جشنواره امسال مزین به نام نامی رسول اکرم(ص) است و با شعار دفاع از حقوق تمام کودکان درگیر جنگ دنیا برگزار می‌شود، به امید فراگیرشدن پیام صلح و دوستی و برچیده شدن نبردهای دشمنانه.


دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پایان پیام خود متذکر شده است: کاش این جشن بزرگ ملی و بین‌المللی، دستاوردی عزیز همچون لبخند رضایت حضرت مهدی موعود (عج) و شادمانی دل کودکان و نوجوانان ایران و جهان داشته باشد. چنین باد...

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.