سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

به کارگردانی محمود رضا ثانی/

مستند «بچه های سرزمین آفتاب» آداب و فرهنگ خوزستان را معرفی می کند

محمود رضا ثانی

سینما پرس – گروه سینما/ محمود رضا ثانی از تولید مجموعه مستند «بچه های سرزمین آفتاب» در رابطه با معرفی آداب و رسوم اقوام خوزستان خبر داد.

محمود رضا ثانی به عنوان دستیارکارگردان و بازیگرسینمای ایران تا کنون در فیلمهایی مانند «کیمیا»،«سرزمین خورشید»، «دکل»، «پرواز خاموش» و... فعالیت داشته وتا کنون بیش از ۴۰ فیلم مستند و داستانی درایران وکشورهای مختلف جهان ساخته است و دربیش از ۸۰ فستیوال بین المللی فیلمهایش برگزیده شده است همچنین  وی در چندین جشنواره بین المللی جوایزی را نصیب سینمای ایران کرده و هم اکنون نیز به عنوان مدیرفستیوال ایباف در اسپانیا فعالیت می کند. وی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه به تازگی تولید مستندی با نام «بچه های سرزمین آفتاب» را به پایان رسانده است در رابطه با این مستند عنوان کرد: مجموعه مستند «بچه های سرزمین آفتاب»  محصول سیمای مرکزخوزستان است که هم اکنون مراحل تدوین وصداگذاری خود را طی می کند.

 

ثانی ادامه داد: این مجموعه به زندگی ۱۳ نوجوان از روستاهای خوزستان می پردازد که زندگی  خودرا روایت می کنند و از طریق آن با فرهنگ و آداب ورسوم  مناطق و اقوام متنوع استان خوزستان آشنا می شویم.

مستند بچه های سرزمین آفتاب

کارگردان مستند «خواب شیرین قرطبه دراسپانیا» تصریح کرد: برای مثال در یکی از مستند های این مجموعه با نام «ناقه» به زندگی یک نوجوان از اعراب بدوی با نام محمد که ساربان است پرداخته می شود و در طول این مستند ضمن روایت مقطعی از زندگی این نوجوان به معرفی آداب و رسوم اعراب بدوی در خوزستان نیز پرداخته می شود.

 

 

ثانی افزود: در یکی دیگر از این مستندها پسری عبا باف به نام دانیال که در بهبهان زندگی می کند روایت می شود و از این طریق شغل عبا بافی در بهبهان و آداب و رسوم این شهر معرفی می شود به همین ترتیب در هر قسمت از این مجموعه به معرفی فرهنگ و رسوم اقوام خوزستانی می پردازیم.

 

وی اظهار داشت: هر کدام از قسمت های این مجموعه  به عنوان مستندی مستقل از شبکه های سراسری پخش خواهد شد.گفتنی است که تصویربرداری این مجموعه دوسال به طول انجامیده است.

 

شایان ذکر است عوامل ساخت و تولید این مستند به شرح زیر است:

مستند بچه های سرزمین آفتاب

 

نویسنده کارگردان وتهیه کننده:محمودرضاثانی، صدابردار: آرش کاکایی، ایوب رازمی، مدیران تولید:امیر پورآرمان، حبیب باوی ساجد، شمس رضوی، مسعودوزیری.دستیارکارگردان وبرنامه ریز:امیر پورآرمان.تصویربرداران :الیاس محبوب، عباس محبی، محمودثانی،  مدیرتدارکات :رحیم رازمی با حضور:قادر ثامری، ایمان بابایی، محمد بدوی، شبنم جعفری، رضا کاملی.

 

مستند بچه های سرزمین آفتاب

گفتنی است محمود رضا ثانی، به عنوان داور در فستیوال فیلمهای اجتماعی آبادان وفستیوال قرطاج تونس و همچنین درآمریکای لاتین در کوبا و داوری در فستیوال هوئسکای  اسپانیا  ۲۰۱۳ حضورداشته و تا کنون درکشورهای مختلفی مانند اسپانیا،کوبا،وانگلستان مرورآثاراورابرگزارکرده اند ودر چندین کنفرانس بین المللی درمورد سینمای مستند ایران سخنرانی کرده است که می توان  به سخنرانی اودر تنریفه جزایرقناری اسپانیا درسال۲۰۰۸وهمچنین تدریس فیلمسازی در شهرمورسیا دراسپانیا اشاره کرد.ازفیلمهای مستند ساخته شده توسط او در اقصی نقاط دنیا می توان به مستند های  خواب شیرین قرطبه دراسپانیا ، سیامو در افغانستان ، اینتی رایمی در پرو و آمریکای جنوبی، چه گوارا رویای شیرین نیشکر در کوبا ، ازقبیله بنی اسد درعراق ،  هنر وجنگ  در انگلستان ، از قرطاج تا قیروان در تونس و ... اشاره کرد. تهیه کنندگی بیش از بیست مستندوداستانی از دیگر فعالیت های اوست.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.