چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

انتظارات سینما گران از رئیس جدید سازمان سینمایی/۴

حل نشدن مشکلات سینما با اشتباه مرگبار سینماگران از زبان احمد نجفی

احمد نجفی

سینما پرس- گروه سینما/ احمد نجفی با بیان اینکه قضاوت در مورد حجت الله ایوبی در حال حاضر کار نادرستی است بیان کرد: گر کسی فکر کند که همه مشکلات به وسیله سازمان سینمایی حل می شود اشتباه مرگ باری می کند، وظیفه دولت آماده کردن بستر برای شکوفایی سینما است و در نهایت این فیلم سازان هستند که باید فیلم خوب بسازند زیرا فیلم خوب نتیجه تفکر خوب است.

به گزارش سینماپرس، هنرمندان سینمایی منتظر اقدامات رئیس سازمان سینمایی و با توجه به اعلام وزیر ارشاد در مورد اینکه دو خانه سینما داشته باشیم مشکلی ندارد به نظر می رسد روند راضی نگه داشتن همه سینماگران در سازمان سینمایی نیز ادامه فعالیت وزیر ارشاد خواهد همین موضوع موجب شده تا سینماگران بیشتر در مورد خواسته های خود حرف برای گفتن داشته باشند و بتواند در دولت یازدهم برآنچه از آن به عنوان انتظارات نام می برند را بیشتر خواستار باشند.

 

احمد نجفی در گفت وگو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه در حال حاضر قضاوت راجع به رئیس جدید سازمان سینمایی کار درستی نیست، ادامه داد: حجت الله ایوبی حتما با یک سری اندیشه ها و سیاست ها وارد سازمان سینمایی شده اند باید اجازه بدهیم که در ابتدا کار خود را شروع کنند و سپس ما در رابطه با وی و اقداماتش به قضاوت بنشینیم.

 

وی ادامه داد: من فکر می کنم شخصی که وارد سازمان سینمایی می شود هم با مشکلات سینما و هم با بودجه و سایر مسائل آن آشنا هستند بنابراین از آنجا که آقای ایوبی فرد بی تجربه ای در حوزه مدیریتی نیستند باید با توجه به این مشکلات به برنامه هایی که در نظر دارند بپردازند.

 

نجفی در مورد انتظارات خود به عنوان یک سینماگر از رئیس جدید سازمان سینمایی تصریح کرد: توقع من از ایشان این است که وضعیت سینما روز به روز بهتر شود و با ارتباط درستی که با اهالی سینما برقرار می کنند نسبت به شنیدن حرف ها و دغدغه هایشان اقدام نموده و با تدابیر خود نسبت به حل آنها اقدام کند همچنین نسبت به صنوف نیز تدابیر لازم را بیاندیشند و به طور کلی انتظار من از وی همان انتظاری است که همه اهالی سینما از او دارند و آن هم ساخته شدن فیلم های خوب است.

 

وی ادامه داد: البته اگر کسی فکر کند که همه مشکلات به وسیله سازمان سینمایی حل می شود اشتباه مرگ باری می کند، وظیفه دولت آماده کردن بستر برای شکوفایی سینما است و در نهایت این فیلم سازان هستند که باید فیلم خوب بسازند زیرا فیلم خوب نتیجه تفکر خوب است اما متاسفانه ما در کشور به وضوح داریم فقر فیلم نامه و سناریو را احساس می کنیم سوال من این است وقتی فیلم های ما نمی فروشد چه ربطی به سازمان سینمایی و شورای نظارت دارد؟

 

نجفی افزود: متاسفانه توقعات ما به شدت بالا و اندازه فیلم های ما به شدت پایین است ما فیلم هایی که سینمای جمهوری اسلامی را سرافراز کند نداریم، ما فیلم ملی نداریم، امریکا در بدترین شرایط مالی بهترین فیلم ها را ساخت تا بگویند ما هنوز قهرمانیم، این فقر فیلم نامه و فیلم سازی ضعف ماست یا دولت ها؟ همانطور که گفتم وظیفه دولت بستر سازی و وظیفه فیلم ساز فیلم سازی است، امیدورام که رئیس جدید سازمان سینمایی با بستر سازی مناسب شرایط فیلم سازی بهتر را مهیا کرده و فیلم سازان نیز به خودشان بیایند و همه چیز را به گردن دیگران نیاندازند.

 

وی در مورد خانه سینما خاطر نشان کرد: امیدورام که خانه سینما در دوره جدید وضعیت بهتری پیدا کند و کار صنفی در آن درست شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.