شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

به دلیل تداوم مشکلات مالی تلویزیون و توقف تولید سریال دولت مخفی/

دولت آزادگان دفاع مقدس همچنان مخفی است

دولت مخفی

سینماپرس-گروه تلویزیون/ بعد از گذشت ۲۳ سال از ورود آزادگان دفاع مقدس به کشور، تنها فعالیت جدی تلویزیون در این زمینه ساخت دو سریال «نبردی دیگر» و «قفسی برای پرواز» بوده است و سومین سریال تلویزیون با موضوع آزادگان که با نام «دولت مخفی» توسط عبدالحسین برزیده مقابل دوربین رفت، به دلیل مشکلات مالی به سرانجام نرسیده است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، سریال نبردی دیگر ساخته عبدالله باکیده و قفسی برای پرواز ساخته یوسف سید مهدوی، آثار نمایشی هستند که توانسته اند مخاطبان را با ابعاد مختلف زندگی آزادگان دفاع مقدس آشنا کنند. قرار بود عبدالحسین برزیده نیز  با ساخت سریال «دولت مخفی»، این سه گانه سریالی را کامل کند. دولت مخفی به زندگی شهید آزاده سید علی اکبر ابوترابی فرد می پردازد که البته هنوز بازیگری برای نقش این شهید مشخص نشده است. این سریال از تولیدات الف ویژه سیما بود که قرار بود از شبکه دو سیما در پاییز امسال نمایش داده شود اما به دلیل مشکلات مالی، تولید سریال متوقف شد و در طول شش ماه گذشته نیز هیچ گاه خبری از ادامه تولید آن شنیده نشده است.

 

«حمید آخوندی» یکی از تهیه کنندگان این سریال به خبرنگار سینماپرس می گوید: «در این سریال تقریباً همه حوادث واقعی هستند و صرفاً ممکن است به لحاظ زمانی تغییراتی در آن ها ایجاد شده باشد. سریال به مقطعی از زندگی شهید آزاده « سید علی اکبر ابوترابی فرد» می پردازد که در اردوگاهی در عراق اسیر بوده است و در این سریال، به مدیریت ایشان در اردوگاه پرداخته شده است. در طول دوران دفاع مقدس و اسارت این آزاده شهید، وی در ۱۵ الی ۱۶ اردوگاه اسیر بوده و نوع خاص مدیریت وی  در فاصله سال های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ در زندان های عراق مورد توجه این سریال قرار گرفته و در بخش های دیگر سریال نیز قصه های دیگر مورد توجه قرار گرفته است».

 

خبرنگار ما درخصوص میزان بودجه مورد نیاز برای اتمام این پروژه از آخوندی سوال کرد. این تهیه کننده با ابراز بی اطلاعی از این مساله، پاسخگویی درباره این موضوع را به مسوولان شبکه ارجاع داد که با وجود پی گیری خبرنگار ما، مسوولان گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما حاضر به اظهار نظر درباره این موضوع نشدند.

 

دولت مخفی به قلم رحمان سیفی آزاد و داریوش ربیعی نگاشته شده و بازنویسی آن توسط عبدالحسن برزیده و سید مجید امامی صورت گرفته و برزیده آن را کارگردانی کرده است.همچین تهیه کنندگی این کار برعهده  علیرضا جلالی و حمید آخوندی بوده است.

 

وقایع این سریال از نگاه شخصیتی به نام «سعید» با بازی پژمان بازغی روایت می شود که طی ماجراهایی در سال های دفاع مقدس به اسارت درمی آید. لاله اسکندری، مهتاج نجومی، مریم بوبانی، کاوه خداشناس، هادی قمیشی، امیر آتشانی و... دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

انتهای پیام/م.ر/ب.ب/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.