سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

سهم سینماگران در تصمیم‌گیری مدیران دولت یازدهم/۱

اختلاف سینماگران حضور آنان را در تصمیم‌گیری مدیران کمرنگ می‌کند

مسعود اطیابی تهیه کننده در نشست خبری فیلم سینمایی «اختاپوس-دفتراول آهوی پیشونی سفید»

سینماپرس – گروه سینما / کارگردان فیلم سینمایی «خاک و مرجان» که در اعضای هیئت مدیره صنف ها نیز حضور داشته ضمن اینکه اختلاف سینماگران را صنفی خواند نه شخصی در مورد سهم نظر سینماگران در تصمیم‌گیری مدیران دولت یازدهم گفت: وقتی اختلافات از درون قشر سینماگران به وجود بیاید، به سمتی می‌رویم که یک مسئول دولتی شخصی تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دولت یازدهم این روزها درحال بررسی گزینه های مختلف برای پست های مدیریتی و سازمانی است تا پس از رأی اعتماد مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی بتواند با سرعت بیشتری تصمیمات را اجرایی کند. در این میان یعنی در بخش های فرهنگی هنری سینما به سبب چند رسانه ای بودن و اثر گذاری بسیار آن بیشتر مورد توجه مدیران است و همانطور که در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شد بیشتر حساسیت نمایندگان مسئله سینما بود. اگر چه در دولت دهم راه های مختلفی برای سینما باز شد و یک معاونت به سازمان تغییر کرد و همچنین با تشکیل شورای عالی سینما مقامات عالی رتبه نظام بیشتر با مسائل سینما آشنا شدند اما این ارتباط نزدیک تا چه اندازه بین اهالی سینما و مدیران حفظ شود و توقع سینماگران برای آنکه مدیران از نظرات آنان برای تصمیم گیری ها استفاده کنند تا چه حد است سوالی است که سینماپرس از سینماگران پرسیده است.

 

مسعود اطیابی؛ کارگردان و تهیه کننده سینما در گفت‌و‌گوبا خبرنگار سینماپرس سهم نظر سینماگران در تصمیم گیری مدیران تا چه حد است گفت: هنرمندان با انسجام و حفظ همکاری با یکدیگر در تصمیم‌گیری‌های مدیران تاثیر گذار باشند. هر چه کارگردانان با یکدیگر صمیمی‌تر باشند، مسئولین اصناف نیز از نظرات آنان در تصمیم‌گیری‌ها بیشتر استفاده می‌کنند.

 

وی در مورد اینکه اختلاف بین سینماگران و اصناف تا چه حد سینماگران را از ارتباط نزدیک با مدیران دور می کند افزود: وقتی اختلافات از درون قشر سینماگران به وجود بیاید، به سمتی می‌رویم که یک مسئول دولتی شخصی تصمیم بگیرد.  وقتی ما هنرمندان نتوانیم منسجم حرف بزنیم هیچ انگیزه‌ای برای دولت ایجاد نمی‌شود که به خوبی به مسائل مربوطه رسیدگی کند.

 

کارگردان فیلم سینمایی «خاک و مرجان» در ادامه اضافه کرد: در یک نگاه کلی به این حوزه می‌شود همکاری کارگردانان با یکدیگر را دید . اما انوع فعالیت‌های صنفی با  یکدیگر اختلاف دارند. وقتی خود کارگردانان با یکدیگر اختلاف و مشاجره داشته باشند، مدیران هم بدون نظر آنان مدیریت و تصمیم‌گیری می‌کنند‌. هر چه کارگردانان اختلاف بیشتری داشته باشند، مدیران هم کمتر با نظر خودشان کار می‌کنند و جایی برای تصمیم‌گیری و مشورت مسئولین اصناف با این قشر باقی نمی‌ماند.

 

تهیه کننده «عروس حلبچه» در ادامه اظهار داشت: با در نظر گرفتن نگاه اعتدال‌آمیز و فراجناحی که در دولت جدید به چشم می‌خورد، به طور یقین سینمای کشور نیز از این تغییرات بهره خواهد برد. به همین دلیل  همکارانم می‌توانند به همین امیدوار باشند و با تفاهم بیشتری در کنار هم قرار بگیرند. با گذشت، به درک درستی از همدیگر برسند و به نقطه‌ تفاهمی  درباره مسائل صنفی برسند.

 

انتهای پیام/ج/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.