سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

مناظرات سیاسی دولت جدید با حضور مردم در تلویزیون برگزار می شود

مناظره

سینماپرس - گروه تلویزیون/ «مناظره» برنامه ای است که بررسی موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی را در دستور کار خود دارد. این برنامه به زودی موضوعات مهم کلان و کلیدی کشور را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر هفته از شبکه یک سیما به چالش خواهد کشید.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، برنامه «مناظره» در دکور مناظره های اصلی انتخابات و با اجرای مرتضی حیدری در ۱۲۰ دقیقه با چند تفاوت از نظر شکل و ساختار نسبت به برنامه مناظره انتخابات برگزار می شود.


سعید نبی تهیه کننده برنامه «مناظره» گفت: این برنامه از بُعد محتوایی و فرم دچار تغییراتی شده است. به این ترتیب که در حوزه فرم در هر برنامه بسته به فراخور موضوع میزبان چهار تا ۶ مهمان عالیرتبه و ارشد کشور از جمله نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه هستیم. همچنین اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه و تشکل ها و احزاب نیز به فراخور موضوع، در برنامه حضور دارند و در واقع جزء ثابت برنامه هستند.


نبی تصریح کرد: مناظره گپی است که در درون خود از نمایندگان مجلس، قوه قضاییه، مجریه و اساتید دانشگاه و احزاب و تشکل ها را در بر می گیرد و هر کدام از شرکت کنندگان می توانند با خودشان پیشنهاد دعوت تماشاگر بدهند و می توانند تماشاگرانی با خودشان بیاورند که سوال مطرح می کنند همچنین در این برنامه مردم نیز حضور خواهند داشت.


وی درباره هدف از تهیه و پخش مناظره گفت: این برنامه قصد دارد تا نوع جدیدی از ارتباط مسئولان با مخاطبان را با رعایت احترام متقابل  به اجرا بگذارد و پاسخ به امور اجرایی و تصمیمات  را در داخل کشور از همان ابتدا نهادیه کند. این برنامه تمام تلاشش را می کند تا با نگاهی مستقل به تمامی شرکت کنندگان، برنامه را اداره کند.


تهیه کننده برنامه مناظره همچنین افزود: این برنامه نسبت به مناظره های ریاست جمهوری  تغییرات شکلی نیز داشته که فعلاً درباره آن صحبت نمی کنم اما با مسئولین رده بالا و مهمان هایی که قرار است شرکت داشته باشند برای مدل برگزاری برنامه در حال مشورت هستیم.


نبی ضمن تبریک به رییس جمهور جدید و دولتمردان وی گفت: از همه دولتمردان دعوت می کنم در این برنامه شرکت کند و به ارایه برنامه های خود بپردازند. امیدوارم برنامه مناظره این قابلیت را داشته باشد که دولت محترم که جدیدا شروع به کار کرده از رسانه برای اعلام برنامه های خود و همچنین تنویر افکار عمومی برای اجرای برنامه های خودش استفاده کند.


تهیه کننده برنامه «مناظره» گفت: ما آمادگی داریم  که دوستان در موضوعات به ما مختلف پیشنهاد دهند و مهمان هایشان را خود تعیین کنند. امیدوارم که این برنامه در شروع خودش که قرار است بزودی از شبکه یک سیما پخش شود یک حمیت و یک فرهنگ نوینی را از برپایی مناظره های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد کند.


نبی همچنین گفت: ما مدل این برنامه ها را می توانیم در مجامع بزرگ رسمی ببینیم  مانند مجامع سران کشورهای ۲۰ یا مجامع اقتصادی بزرگ دنیا که تشکیل می شود و ما این تیپ برنامه ها را  در شبکه های آلمان، سی ان ان، فرانسه ۲۴ و سی بی سی را می بینیم که برنامه های معتبر و ادامه داری هستند، و این طور که ما بررسی کردیم مناظره هایی را که در این حوزه در کشورهای بزرگ دنیا برگزار شده در مناظره های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دنیا و تلویزیون های بزرگ دنیا را بررسی کردیم و  قصد داریم یک کار بینابینی با فرهنگ خودمان انجام دهیم. ما ایرانی هستیم و فرهنگ غنی و پیشنیه فرهنگی در دنیا داریم. این برنامه یک عرصه جدید از فرهنگ مان را با یک رویه جدید در ۳۳ سال اخیر ارایه  می دهد.


نبی در ادامه گفت: تمام دوستان را در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در دولت، مجلس و سایر ارگان ها دعوت به صبوری می کنیم و امیدواریم اجازه بدهند ما این برنامه را مرحله به مرحله پیش ببریم و ضعف ها را مرحله به مرحله برطرف سازیم و برنامه را تبدیل کنیم به برنامه ای که بتوانیم ایران اسلامی را بهتر به دنیا معرفی کنیم.


وی گفت: از زمانی که تیزر و آنونس برنامه پخش شده است مردم سئوالات زیادی از ما که دست اندرکار این برنامه هستیم، می پرسند و می خواهند بدانند، چرا این برنامه الان شکل گرفته و چکار می خواهد بکند و قرار است به چه موضوعاتی بپردازد، هدف از این برنامه چیست؟ من پاسخ به این سوالات را واگذار می کنم به دیدن حداقل ۱۰ برنامه اول تا پاسخ به این سوالات داده شود.


نبی تاکید کرد: از همین جا از  دوستان عزیز در دولت مجلس و قوه قضاییه و رابطین شان می خواهم هر پیشنهادی درباره برنامه دارند ارایه کنند ما این پیشنهادها را بررسی می کنیم و صددرصد از آن استفاده می کنیم. زیرا این برنامه قطعاً برنامه ای خواهد بود که همه جانبه نگر باشد.


وی درباره سوالات برنامه گفت: این برنامه در ساختار طوری طراحی شده که ما سوالی مطرح نمی کنیم بلکه به مسئول مستقیم مربوط به موضوع که در برنامه حضور دارد یا نماینده ارشد آن موضوع در کشور فرصت داده می شود تا برنامه های خود را درباب موضوع ارایه کند و همه فضا و بخش برنامه در راستای این موضوع تهیه می شود. بخش اجتماعی این برنامه که این موضوع را در کف جامعه بررسی می کند و جامع شناسی موضوع را بررسی می کند. در بخش ایجابی مسئول مستقیم برنامه فرصت دارد تا برنامه سایر مهمان ها را بررسی کند.


به گفته تهیه کننده برنامه مناظره، در این برنامه برعکس برنامه مناظره ها، مناظره دو نفره را هم طراحی کردیم که به انتخاب مردم از طریق شماره پیامک ها دو نفر به مدت ۱۶ الی ۲۰ دقیقه مناظره دو نفره انجام می دهند درباره موضوع هر برنامه صحبت های خود را ارایه می دهد.


نبی در پایان افزود: خواهش می کنم دولت ،مجلس و قوه قضاییه رابطین شان را برای اجرای هرچه بهتر برنامه به شورای مشاورین این برنامه که در شبکه یک تهیه و پخش می شود معرفی کنند.

 

 

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.