چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

ایران و ترکیه سریال تلویزیونی تولید می‌کنند

هفته دوستی ایران و ترکیه

سینما پرس- گروه سینما/ پروانه ساخت سریال تلویزیونی «آیاتای» محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه پس از هشت ماه صادر شد، این فیلم به نویسندگی حسین پور ستار و به تهیه کنندگی جلیل اصغری ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، پس از هشت ماه تلاش مستمر و پیگیری مداوم، پروانه ساخت سریال تلویزیونی آیاتای، محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه ( که در راستای ارتقای مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور خواهد بود) صادر شد. این سریال که فیلمنامه آن به قلم حسین پورستار نگاشته شده ، توسط جلیل اصغری تهیه می شود . اصغری که تهیه کنندگی سریالهایی چون «آیریلیق» (محصول کشور ترکیه با مشارکت هفت کشور منطقه )را در کارنامه خود دارد ، این بار با مشارکت نرمین صداقت تهیه کنندگی سریال آیاتای را بر عهده خواهد داشت . سریال آیاتای نگرشی دارد به وضعیت مردم آذربایجان در خلال جنگ جهانی اول .

 

حسین پورستار ، نویسنده و کارگردان آیاتای در رابطه با داستان این سریال گفت: مردم آذربایجان همیشه و در تمامی شرایط سخت و بحرانی به مقاومت، مردانگی و عشق ورزی مشهور بوده اند .آیاتای نگاهی دارد به تابلویی زیبا از عشق در زمانی که بوی خون و باروت آذربایجان را فرا گرفته بود . عشقی که آوازه آن از استانبول تا تبریز گسترده شد و اکنون پس از گذشت حدود یک قرن ، بازتاب آن در نسل به جامانده از آن زمان ، هویداست .

 

وی ادامه داد: در سریال آیاتای سعی خواهد شد با نگرشی مستند به وقایع تاریخی آنزمان نمایی ملموس از تبریز و آذربایجان در آن دوران ارائه شود.

 

همچنین جلیل اصغری تهیه کننده سریال آیاتای افزود : در راستای تولید این سریال ، عملیات اجرایی احداث اولین شهرک سینمایی خصوصی کشور که با مشاوره و همراهی بهمن مقدسی (مدیر عامل شهرک سینمایی غزالی ) طراحی شده ، در دو هفته آینده با حضور مقامات استانی و کشوری در تبریز شروع خواهد شد .

 

از عوامل اصلی این سریال می توان به حسین پورستار (نویسنده و کارگردان) ، کریم فرشاد (مدیر تولید) ، هنگامه بهبودی (برنامه ریز تهیه و تولید) ، علیرضا حببیب زاده (مدیر طرح) و بایرام فضلی (مدیر نور و تصویر) اشاره نمود . به گفته اصغری این سریال در مهرماه سال جاری کلید خواهد خورد .

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.