شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

موزه میراث هنگ کنگ از «بروس لی» قدردانی می‌کند

بروس لی

سینما پرس- گروه سینما/ به مناسبت چهلمین سالگرد مرگ بروس لی؛ بازیگر معروف و محبوب فیلم‌های رزمی یک همایش چند رسانه‌ای با شعار «افتخار هنگ کنگ» برگزار می‌شود.

به گزارش سینما پرس، پس از گذشته 40 سال از در گذشت بروس لی، مسئولان موزه میراث هنگ کنگ یک همایش چند رسانه‌ای را برای قدردانی از این ستاره معروف و محبوب فیلم‌های رزمی برگزار می‌کنند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، این همایش که با عنوان «بروس لی؛ کنگ فو – هنر – زندگی» و با شعار «افتخار هنگ کنگ» برگزار می‌شود، با نمایش عکس‌های پشت صحنه و فیلم‌های برجسته این بازیگر برجسته همراه است. در این نمایشگاه مستند 75 دقیقه‌ای «زندگی درخشان بروس لی» (The brilliant Life of Bruce Lee) نیز نمایش داده می‌شود. همچنین تندیس 11.5 فوتی (3.5 متری) این بازیگر مطرح که توسط چو تات-شینگ ساخته شده است نیز رونمایی می‌شود.

 

مسئولان این نمایشگاه اعلام کرده‌اند که به مدت 5 سال قصد دارند این نمایشگاه را در موزه میراث هنگ کنگ برگزارکنند.

 

چندی پیش نیز به مناسبت چهلمین سالگرد مرگ بروس لی یک تندیس برونزی این بازیگر مطرح در محله چینی شهر لس آنجلس آمریکا نصب و رونمایی شد.

 

فیلم‌های اکشن رزمی برجسته‌ای مانند «اژدها وارد می‌شود» (Enter the Dragon)، «راه اژدها» (The Way of the Dragon) و «مشت‌های خشم»  (Fists of Fury)از جمله آثار برجسته بروس لی هستند.

 

بروس لی در تاریخ 27 نوامبر سال 1940 میلادی در شهر سان فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد و در روز 20 جولای 1973 در 32 سالگی در هنگ کنگ از دنیا رفت.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.