سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

«رستم و سهراب» 10 میلیون دلاری اکران می‌شود

انیمیشن رستم و سهراب

سینماپرس- گروه سینما/ انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند توسط شرکت پخش فیلمیران از 26 آبان ماه در سینماها اکران می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، آبان ماه یکی از بهترین زمان های اکران برای این انیمیشن است چرا که دانش آموزان می توانند در فصل مدارس به تماشای این انیمیشن بنشینند. پخش کننده خارجی «رستم و سهراب» در نظر دارد همزمان با اکران این انیمیشن در ایران آن را در خلیج فارس اکران کند.

 

اکران «رستم و سهراب» هنوز جهانی نشده و با چهار کمپانی برای اکران آن در آمریکا و ایتالیا مذاکره شده اما نمایش آن در روسیه، هند، ترکیه، لهستان، پاکستان و خاورمیانه قطعی است.

 

«رستم و سهراب» در استودیوی انیمیشن سازی «شرکت آریا، صنعت تخیل» و در حدود پنج سال با تهیه کنندگی داریوش دالوند در شهرستان بروجرد تولید شده است. نسخه سینمایی 35 میلی‌متری این انیمیشن 93 دقیقه است. قرارداد تولید این انیمیشن سه بعدی رایانه ای در آبان ماه سال 1385 با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بسته و پس از تولید در جشنواره کن 2012 به مبلغ حدود 10 میلیون دلار به یکی از کمپانی های خارجی پخش فروخته شد.

 

طی اعلام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انیمیشن «رستم و اسفندیار» نیز قرار است با حمایت این سازمان و پس از اکران انیمیشن «رستم و سهراب» ساخته شود.

 

انتهای پیام/ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.