شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

چرا خوانندگان به اجراهای خارجی روی آورده‌اند/6

کیوان کیارس: سختی برپایی کنسرت در خارج از کشور بیشتر است/ هر هنرمندی می خواهد کارش جهانی شود

کیوان کیارس

سینما پرس- گروه هفت هنر/ کیوان کیارس معتقد است: سختی برپایی کنسرت در خارج از کشور بیشتر است چراکه هزینه ها بیشتر است اما در هرصورت هر هنرمندی دوست دارد کارش جهانی شود، از اینرو به اجراهای خارجی روی می آورد.

کیوان کیارس نوازنده، آهنگساز و عضو شورای سیاست گذاری تخصصی پاپ دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در طی این سال ها مشکلی برای مجوز آلبوم ها و اجراهای کنسرت وجود نداشته است، نمی توان براساس دیده ها، شنیده ها و برداشت های شخصی یک تعداد یک اصل را به کل نسبت داد.

 

وی افزود: مشکلاتی وجود دارد که غیر قابل انکار است ولی اینکه بگوییم برپایی کنسرت در خارج از کشور نسبت به ایران آسان تر است نه درست نیست. البته برای گروه های ناشناخته که جمع کردن مخاطب برایشان مشکل است برپایی کنسرت در خارج از کشور بهتر برایشان سود دارد ولی باز هم به طور کلی خواننده هایی که خیلی معروف نیستند اگر از اینجا بخواهند کارشان را شروع کنند موفق تر خواهند بود، تا اینکه بخواهند در کشور دیگری که به نسبت ایرانیان کمتری وجود دارد کنسرت برگزار کنند، مطمئنا در اینجا درصد موفقیت شان بالاتر است.

 

این آهنگساز ادامه داد: شاید گرفتن مجوز در کشورهای دیگر راحت تر باشد ولی هزینه ها خیلی بیشتر می شود. سختی برپایی کنسرت در خارج از  کشور بیشتر است چراکه هزینه هایی چون سفر به کشور دیگر، اقامت و برنامه ریزی ها سخت تر است مگر اینکه برنامه گذاری در آنجا وجود داشته باشد که شرایط را ایده آل کند.

 

وی تصریح کرد: این یک واقعیت است که هر هنرمندی می خواهد کارش جهانی شود و از اینرو به اجراهای خارجی هم روی می آورد ولی دلیل خاصی برای این مسئله وجود ندارد عده ای تمایل دارند در کشور خودشان کنسرت بدهند و عده ای تمایل دارند در خارج از کشور کنسرت داشته باشند.

 

کیارس یادآور شد: از آنجایی که من در شورای ارزشیابی هستم و مجوزها را صادر می کنیم تا به حال پیش نیامده گروهی درخواست اجرای کنسرت داده باشند و کارشان قابلیت اجرا داشته باشد و مجوز برایشان صادر نشود. خیلی از گروه هایی که قابلیت اجرا دارند مجوز می گیرند و کنسرت های شان در طول سال برگزار می شود. خیلی ها ممکن است اظهار کنند ما مجوز نگرفتیم آن ها گروه هایی هستند که کارشان قابلیت اجرا ندارد.

 

وی عنوان کرد: زمانی که کارها شعر دارد روند گرفتن مجوز طولانی تر می شود و این طبیعی است چون شورای دیگری افزوده می شود که نظر آن ها هم باید مورد توجه قرار گیرد این مسئله روند را طولانی تر می کند. زمان هایی است که گروه ها کارشان اصلاحیه می خورد این باز روند کار را طولانی تر می کند ولی اگر مشکلی وجود نداشته باشد مجوز هرچه سریع تر صادر می شود.

 

این عضو شورای سیاست گذاری تخصصی پاپ در پایان خاطر نشان کرد: همه کسانی که در این شورا هستند به موسیقی آشنا بوده و به صورت تخصصی بر کارها نظارت دارند، به هر گروهی نمی توان اجازه اجرا داد در عین حال می بینیم در طول سال در زمان هایی که برپایی کنسرت ایرادی ندارد دائما سالن ها پر است و شاهد اجراهای گروه های موسیقی هستیم.

 

انتهای پیام/ص -.ب.ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.