دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹

کانون فیلمنامه نویسان شناسنامه دار شد/

فرشچی: قانونی می شویم تا چشم به بخشش دیگران نداشته باشیم/در زمان وجود خانه سینما هم به ماگفتند قانونی نیستید

مینو فرشچی

سینماپرس- گروه سینما/ عضو شورای مرکزی فیلمنامه نویسان گفت: مراحل پایانی ثبت قانونی در حال طی شدن است و اعضای کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران در واقع با ثبت قانونی شناسنامه دار می شوند.

مینو فرشچی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار کرد: تفکر لطمه زدن تفکری سیاسی است اما ما صنف هستیم نه حزب و باید وقتی به عنوان صنف دور هم جمع می شویم تفکرات حزبی و عقاید خود را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: با ثبت قانونی و شناسنامه دار شدن، کانون فیلمنامه نویسان تبدیل به شخصیتی حقوقی می شود و اعضای آن می توانند به دور از وابستگی به یک فرد از حقوق برابر و مزایای بیشتر برخوردار باشند.

فیلمنامه نویس «ازدواج به سبک ایرانی» در پاسخ به این پرسش که آیا اساسنامه تیپ هیات ساماندهی صنوف خلاء و اشکالات زیادی داشت، تصریح کرد: این اساسنامه از آن جایی که از سوی یک حقوقدان تنظیم شده بود، خلاءهای زیادی نداشت و ایرادات بیشتر مربوط به اسم بود که با اسم نه حقوقی به یک مجموعه اضافه می شود و نه از آن حقی کاهش می یابد. ما اساسنامه تنظیم شده از سوی هیات ساماندهی را با اساسنامه صنف فیلمنامه نویسان تطبیق دادیم و از آن جایی که فرق چندانی نداشت اساسنامه گذشته خودمان مورد تایید هیات ساماندهی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی که خود را طبقه روشنفکر جامعه می دانند به جای استفاده از راه حل های مبتنی بر تفکر از صدای بلند استفاده می کنند در حالی که ما همواره آدم هایی هستیم که ادعا می کنیم درد را می شناسیم و راه حل ارائه می دهیم در حالی که مهم ترین قدم همین قانونی شدن است که از طریق این کار تصدی گری دولت کاهش می یابد و با پیش بینی هایی که در قانون اساسی صورت گرفته دولت وظایفی در قبال اعضای اصناف قانونی برعهده خواهد داشت.

فرشچی با تاکید بر این که این قانونی شدن به نفع تک تک اعضای صنف است، گفت: با این قانونی شدن اعضا می توانند خواسته های خود را مطرح کنند و چشم به بخشش دیگران نداشته باشند. در واقع در شأن قشر فرهنگی کشور نیست که چشم به بخشش گروه ها و آدم های مختلف داشته باشد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.