جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹

با حضور فرزند و همرزم شهید کشوری/

نخستین انیمیشن زندگی شهید احمد کشوری رونمایی شد

انیمیشن شهید کشوری

سینما پرس-گروه سینما/ نخستین انیمیشن زندگی شهید احمد کشوری در هشتمین جشنواره بین المللی پویا نمایی تهران رونمایی شد.

به گزارش سینما پرس، انیمیشن «رقص قاصدک‌ها» در سومین روز هشتمین جشنواره بین المللی پویا نمایی تهران، باحضور پسر شهید کشوری،‌ همرزم شهید و برخی خانواده‌های شهیدان رونمایی شد.

 

این انیمیشن که زندگی شهید خلبان احمد کشوری را روایت می‌کند به کارگردانی وحید شاکری ساخته شده است و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای علاقه‌مندان به نمایش درآمد.

 

در این مراسم علی کشوری فرزند شهید خلبان احمد کشوری با بیان اینکه این اثر، اولین انیمیشن ساخته شده درباره شهید کشوری است، اظهار داشت: انیمیشن «رقص قاصدک‌ها» فیزیک سه بعدی پدر را نشان می‌هد که در اولین صحنه‌های آن به دنبال شباهت تصاویر ترسیمی، با آنچه در واقعیت وجود دارد بودم.

 

وی ادامه داد: با اینکه در انیمیشن ترسیم تصاویر واقعی کار بسیار سختی است اما در مجموع این اثر تاثیر گذار و زیبا ساخته شده است.

 

فرزند شهید کشوری با اشاره به تاثیر گذارترین صحنه این انیمیشن تصریح کرد: کشیدن نقاشی  توسط شهید یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌ها بوده‌ و همچنین بهترین سکانس‌ آن نیز، لحظه ترسیم مرگ مادر عراقی در این اثر است. 

 

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم و مستند از زندگی شهیدان نیاز به کار تحقیقاتی قبل از اجرا دارد، گفت: برای صحنه سازی یک اتفاق واقعی، باید در تحقیقات قبل از کار دقت بیشتری شده و تمام جهات مورد بررسی قرار گیرد.

 

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویا نمایی تهران واقع در خیابان حجاب (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان) در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.