شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

امسال بیشتر فعالیت و تمرکز ما روی افزایش «بودجه هنر» در بودجه و «رونق اقتصادی هنرمندان» است

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال تمرکز ما بر سند تحول هنری، افزایش بودجه هنر و رونق اقتصادی هنرمندان است.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بعد از عبور از اتفاق‌هایی که در اواسط سال ۱۴۰۱ در کشور رخ داد، دوباره موتور فرهنگ و هنر راه افتاده و دقیق مرور کنیم اتفاق‌های مبارکی در سال ۱۴۰۲ شاهد بودیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سال گذشته جشنواره‌های فرهنگی و هنری به خوبی برگزار شد؛ که مورد استقبال گروه های مختلف جامعه و خانوادها قرار گرفت؛ جشنواره‌های فجر و دیگر جشنواره‌ها از قبیل کودک و نوجوان، موسیقی جوان و تجسمی جوان، همچنین جشنواره عروسکی که با دبیری هادی حجازی‌فر برگزار شد، در عین حال اتفاق‌های خیلی خوبی را در سالن‌های تئاتر و موسیقی شاهد بودیم.

سالاری ادامه داد: از طرفی فعالیت گالری‌ها پررونق پیش رفت و در مجموع، خداوند را برای تمام عنایت‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به ما و همکاران، اهالی فرهنگ و هنر داشت شاکر هستیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مهمترین دستاوردی که امور هنری وزارت فرهنگ داشت، همدلی و حضور هنرمندان و رونق اقتصادی برای هنرمندان بود که یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های هر بخش هنری و فرهنگی است.

سند موسیقی دستاوردهای مهم سال ۱۴۰۲

سالاری گفت: سال ۱۴۰۲ مقدار زیادی توانستیم بعد از آن انجمادی که چند ماه سال قبل از آن وجود داشت کار را به پیش ببریم. اما به جز رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهی، تدوین سند تحول هنر و تدوین سند ملی موسیقی دستاوردهای مهمی بود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ اظهار داشت: اکنون می توان تصور کنیم که موسیقی کشور روی ریلی قرار گرفته است که بتواند تا انتهای مسیر پیش برود و به جاهای خوب در عرصه ملی و بین المللی برسد.

وی درباره برنامه های سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: برای امسال برنامه‌های منسجمی تدوین و بر اساس سند تحول هنر عملیات‌هایی تعریف شده است که بر این اساس، وظایف بخش‌های مختلف احصاء و ابلاغ شده است؛ این که هر کسی با چه مجموعه‌ای باید همکاری کند دقیقا مشخص شده است.

سالاری تاکید کرد: امسال بیشتر فعالیت و تمرکز ما روی افزایش بودجه هنر در بودجه و رونق اقتصادی هنرمندان است؛ اگر کار هنرمندان رونق پیدا کند چرخ اقتصاد هنر نیز راه می‌افتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.