شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

«ساسان سالور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

حضور فیلم‌های زیرزمینی در دنیا می‌تواند تأثیرات منفی برای سینمای کشورمان در پی داشته باشد

ساسان سالور

سینماپرس: ساسان سالور تهیه کننده سینما در خصوص عملکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش در سال ۱۴۰۲ گفت: مگر ما مخاطب فرهیخته تر و آگاه تر نداریم که سینمای کمدی را رواج می دهیم؟ این نگاه مدیران ضربه مهلکی به سینما وارد می کند و به سینمای هنری آسیب می زند و در سینما دو دستگی ایجاد می کند. مدیران فقط بیلان می دهند و دنبال آمار فروش و گزارش اکران هستند. این است معنای سینما؟ اندیشه جایش در این سینما کجاست؟ چرا سینمای ما تهی شده از اندیشه؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بدرود بغداد» و «هایلایت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اساساً همه سینما متفق القول اشاره می کنند هنر هفتم در کشورمان ضربه شدیدی خورده و به سینمای اجتماعی ضربات مهلکی وارد شده؛ امروزه اغلب شاهد تولید سه نوع فیلم در سینمای کشورمان هستیم؛ کمدی های سخیف، فیلم های ارگانی و آثاری که برای حضور در جشنواره های غربی تولید می شوند و این اتفاق بسیار شوک آور است.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی باید به اهالی سینما اعتماد داشته باشند تا سینما بتواند تکان بخورد و در آن تحول اساسی ایجاد شود. مدیران نباید فقط به چرخش اقتصاد سینما نگاه کنند. این نگاه صرف اقتصادی باعث می شود تا سینما به شدت دچار مشکل شود.

وی در همین راستا تصریح کرد: مگر ما مخاطب فرهیخته تر و آگاه تر نداریم که سینمای کمدی را رواج می دهیم؟ این نگاه مدیران ضربه مهلکی به سینما وارد می کند و به سینمای هنری آسیب می زند و در سینما دو دستگی ایجاد می کند. مدیران فقط بیلان می دهند و دنبال آمار فروش و گزارش اکران هستند. این است معنای سینما؟ اندیشه جایش در این سینما کجاست؟ چرا سینمای ما تهی شده از اندیشه؟

سالور یادآور شد: در جشنواره فجر امسال شاهد حضور افرادی بودیم که اصلاً اسم شان را هم نشنیده بودیم. این برای سینما به شدت بد است. بنده باز هم تأکید می کنم که مدیران سینمایی نباید فقط به اقتصاد سینما فکر کنند. سینمای اندیشه و صاحب سبکی که باعث می شد ما هر سال در جشنواره های الف دنیا فیلم داشته باشیم کجا است؟ فیلم های دلی و انسانی که اغلب لوباجت بودند و پروداکشن آنچنانی نداشتند و در دنیا دیده می شدند کجاست؟ چرا دیگر نمونه چنین آثاری را در سینمای کشورمان نمی بینیم؟

وی در خاتمه این گفتگو افزود: بدیهی است این نوع نگاه باعث می شود تا برخی فیلمسازان مبادرت به تولید فیلم های زیرزمینی کنند و حضور این فیلم های زیرزمینی در دنیا می تواند تأثیرات منفی برای سینمای کشورمان در پی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.