شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

در نشست سینما انقلاب مطرح شد؛

آقاحسینعلی: سکانس‌های «قلب رقه» را من در واقعیت زندگی کردم

جایزه سینمایی ققنوس در هشتمین محفل اندیشی سینما انقلاب

سینماپرس: الهام آقاحسینعلی مارشناس رسانه از سوریه گفت: صحنه‌هایی که در فیلم «قلب رقه» نشان داده شده عین واقعیت است و سکانس های این فیلم را من در واقعیت زندگی کردم، در لحظه به لحظه فیلم اشک ریختم.

به گزارش سینماپرس، جلسه اکران و نقد «قلب رقه» به همت سینما انقلاب با حضور عوامل این فیلم، جمعی از مدافعین حرم و بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان خارجی از ۲۷ ملیت، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حاج حیدر رضایی از هم‌رزمان حاج قاسم سلیمانی با حضور در سینما انقلاب، از عوامل فیلم و خانواده شهدا تقدیر و انگشتر عقیق متبرک به آن‌ها هدیه کرد و در ادامه خاطراتی شنیده نشده را از سردار شهید سپهبد سلیمانی و دیدار با بشار اسد و حضور در سوریه بیان کرد.

بعد از اکران این فیلم با حضور مخاطبان و عوامل فیلم، پنل اختصاصی بررسی نقش سینما در پیشبرد گفتمان مقاومت با حضور الهام آقاحسینعلی کارشناس رسانه از سوریه، علی عبدی کارشناس مسایل فلسطین، زهره یزدان پناه نویسنده کتاب «اینجا سوریه است»، زینب جابر کارشناس برنامه «به وقت قدس» و عوامل «قلب رقه» برگزار شد.

علی عبدی کارشناس مسایل محور مقاومت، در سخنانی بیان کرد: فیلم «قلب رقه» یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره امسال است و با احترامی که برای ابراهیم حاتمی کیا قایل هستم معتقدم این فیلم در روایت، داستان و فضاسازی به مراتب خوش‌ساخت‌تر از «به وقت شام» بود.

در این پنل الهام آقاحسینعلی با تقدیر از سازندگان این فیلم، گفت: صحنه‌هایی که در این فیلم نشان داده شده عین واقعیت است و سکانس های این فیلم را من در واقعیت زندگی کردم، در لحظه به لحظه فیلم اشک ریختم.

زهره یزدان پناه نویسنده نیز با اشاره به نقش سینما در پیشبرد گفتمان مقاومت، عنوان کرد: سینما می‌تواند هویت و نقش جبهه مقاومت، ایثار و پایداری را در جهان اسلام گسترش دهد و باید فیلم‌هایی از جنس «قلب رقه» بیشتر ساخته شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان سوری آنچنان که باید به محور مقاومت نمی‌پردازند و تنها یک فیلم با این مضمون ساخته شده و لازم است هنرمندان ایرانی با ساخت آثار خود، هنرمندان سوری را نیز همراه کنند.

در ادامه خیرالله تقیانی‌پور نویسنده و کارگردان «قلب رقه» در پاسخ به چگونگی و چرایی انتخاب رقه به عنوان موضوع این فیلم گفت: رقه اصلی‌ترین محل حضور داعش بود و قصد داشتیم در این فیلم محلی را که داعش در آن پر قدرت حاضر شده بود نمایش دهیم.

تقیانی که کارگردانی مجموعه تلویزیونی «نجلا» را نیز پیش‌تر بر عهده داشته با بیان اینکه قرار بود اول این فیلم در حلب ساخته شود، گفت: با توجه به شرایط خاص حلب، ماموران امنیتی توصیه کردند که این فیلم در حلب ساخته نشود و تصمیم بر این شد که این فیلم در حمص تصویربرداری شود.

نظرات

  • رضا ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ۱۴:۴۱
    0 0
    مارشناس یا کارشناس؟؟!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.