شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

کارگردان «قلب رقه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«مخاطب» باید بگوید که «قلب رقه» درامی عاشقانه بود یا فیلمی استراتژیک!

نشست خبری فیلم«قلب رقه»

سینماپرس: خیرالله تقیانی پور که با فیلم سینمایی «قلب رقه» در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد گفت: ما علاوه بر اکران داخلی فیلم به فکر اکران «قلب رقه» در سطح منطقه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش سینماپرس مبنی بر اینکه چرا برای ساخت فیلم اول تان ریسک کرده و سوژه ای سخت در لوکیشنی سخت مانند سوریه را انتخاب کردید اظهار داشت: اساسا من از نشان دادن موقعیت های عاشقانه در شرایط مختلف استقبال می کنم و تناقض این قصه را هم دوست داشتم که درامی عاشقانه در داعش را که بسیار پرچالش بود تجربه کنم.

تقیانی پور در جواب به این سوأل که آیا فیلم تان را در راستای اهداف سینمای استراتژیک ارزیابی می کنید یا آن را درامی عاشقانه می‌دانید متذکرشد: مخاطب باید بگوید که «قلب رقه» درامی عاشقانه بود یا فیلمی استراتژیک! ما فیلم را برای مردم ساخته ایم و امیدوارم که یکایک مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند.

این سینماگر سپس در خصوص‌ اهمیت حضور در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: هر فیلمسازی دوست دارد فیلمش در جشنواره باشد؛ ما نمی توتانیم منکر این مسأله شویم که فیلم ها در این رویداد به خوبی دیده می شوند و همین اتفاق حس خوبی را به فیلمساز می دهد و خود من فیدبک های خوبی پس از نمایش فیلمم دریافت کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید فیلم تان در کدام بخش ها شانس دیدن شدن توسط هیأت داوران را دارد متذکر شد: واقعا نمی دانم فیلم در کدام بخش مورد توجه قرار می گیرد؛ این مسأله ای است که هرگز نمی شود آن‌را پیش بینی کرد؛ ما باید قواعد را بپذیریم و زمانی که وارد جشنواره می شویم به این فکر کنیم که ممکن است با هر نتیجه و واکنشی روبرو شویم.

تقیانی پور سپس در خصوص‌چالش های ساخت «قلب رقه» اظهار داشت: امنیت در سوریه مهمترین چالش ما بود و الحمدالله چالش مان با حضور نیروهای امنیتی که خود را مدیون زحمات شان می دانم بسیار کم شد.

وی در بخش پایانی این گفتگو در خصوص اینکه چه برنامه ای برای اکران این اثر در نظر دارد گفت: هر فیلمساز و تهیه کننده ای قطعا به اکران فکر می کند و ما علاوه بر اکران داخلی فیلم به فکر اکران «قلب رقه» در سطح منطقه هستیم؛ «قلب رقه» قصه دارد و قصه خوب مخاطب خود را پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.