چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

معاون امور استان‌های رسانه ملی:

تبلیغات تلویزیونی نامزدهای از سوم تا نهم اسفند پخش خواهد شد/ قانون مکلف کرده که «صداوسیما» می‌تواند تا حدودی هزینه‌های تمام شده را بگیرد

حسن عابدینی

سینماپرس: معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی از سوم تا نهم اسفند ماه ۲۴ ساعته برای مخاطبان پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی و علیرضا شریفی معاون فناوری و توسعه رسانه ملی درباره جزئیات تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی ‌صحبت کردند.

علیرضا شریفی معاون فناوری و توسعه رسانه ملی گفت: رسانه ملی جهت سیگنال رسانی برای هموطنان در بخش ملی و استانی از ۳۳ مرکز بهره می‌گیرد و از این تعداد ۳۲ مرکز درگیر پروژه انتخابی شدند تا ۲۰۸ حوزه انتخاباتی که وزارت کشور آن‌ها را معرفی کرده است را پوشش دهند.

وی افزود: از این ۲۰۸ حوزه انتخاباتی پنج حوزه اختصاص به اقلیت‌های مذهبی دارد و ۲۰۳ حوزه دیگر آن در دستور کار معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی قرار گرفت که در ۳۲ مرکز پخش باید توزیع شود.

۱۸۰ کانال در ۲۶ استان راه‌اندازی شده است

شریفی عنوان کرد: مردم بعد از افتتاح هر حوزه انتخاباتی که از طریق شبکه استانی افتتاح می‌شود، مجدد سرچ کنند و کانال‌های جدید در ادامه کانال‌های ملی و استانی قرار می‌گیرد.

همچنین حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: بحث محتوا همزمان با افتتاح و راه اندازی دو ساعته کانال‌ها به صورت آزمایشی آغاز می‌شود، محتوا شامل سرود ملی بر اساس المان‌ها و نمادهایی است که در حوزه انتخاباتی برنامه‌ریزی شده است.

عابدینی توضیح داد: ما از دو مجری در هر استان و مجریانی که در تهران هستند استفاده کرده‌ایم و ۸۰ مجری نمونه الگو را اجرا کردند و در سایت قرار می‌دهیم و هر داوطلبی می‌تواند هر مجری که باب میل خودش باشد را انتخاب کند.

وی عنوان کرد: مطالبی که در ۲۰ دقیقه در چارچوب عدالت انتخاباتی مطرح می‌شود شامل زندگینامه کوتاه و صحبتی درباره اینکه دیدگاه نامزد انتخاباتی نسبت به برخی از موضوعات ملی و حوزه انتخاباتی همچون چالش‌ها و راهکارهای حل معضلات چیست است. مثلا دیدگاهش درباره واردات خودرو را مطرح کند. البته سوالات و محتوا برای همه یکسان است. در بخش دیگری ۱۰ نفر از نفرات مورد اعتماد در قشرهای مختلف نماینده حضور پیدا کنند.

وی افزود: در بخش دیگری ۱۰ نفر از نفرات مورد اعتماد در قشرهای مختلف نماینده حضور پیدا کنند. در یک حوزه انتخاباتی چند نماینده با هم می‌توانند ویدئو مشترک تولید کنند و این ویدیو چند بار پخش شود.

سوم تا نهم اسفند ماه آغاز زمان تبلیغات تلویزیونی نامزدها

عابدینی می‌گوید: قانون مکلف کرده که صداوسیما می‌تواند تا حدودی هزینه‌های تمام شده را بگیرد و با این تفسیر صدا و سیما اگر می‌خواست هزینه تمام شده را بگیرد رقم بالایی می‌شد؛ بنابراین یک کف قیمتی را گذاشتند و ما پیشنهاد داده بودیم و متفاوت با این هزینه‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.