شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار شد؛

برمهانی: «رسانه ملی» خانه مستندسازان است/ دست همکاری به سوی همه فعالین این حوزه دراز می‌کنیم

محسن برمهانی

سینماپرس: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند با معرفی برگزیدگان در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، حسین زارع زاده مدیر شبکه مستند گفت: قصد سخنرانی ندارم و فقط می‌خواهم از کسانی که برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند تشکر کنم. هفتمین جشنواره تلویزیونی نشان از اقبال دوست داران فیلم مستند دارد. این جشنواره با شرکت با بیش از ۶۲۰ اثر آغاز به کار کرد و آثار برگزیده طی دو ماه از تلویزیون پخش شدند. خوشحالم که مخاطبین و مردم به آثار برگزیده رای دادند و امروز هم در اختتامیه این رویداد هستیم.

بخش دیگری از این مراسم به قدردانی از محسن یزدی مدیر سابق شبکه مستند اختصاص پیدا کرد. یزدی عنوان کرد: از همه همکارانم در شبکه مستند که به من لطف داشتند تشکر می کنم. آنها کارهایی که ما کردیم را ده برابر کردند و نقاط ضعف ما را با تلاش‌هایشان کوچک تر می‌کردند.

او در پایان بیان کرد: شبکه مستند بسیار خوب است، آدم های متعهد و درجه یکی دارد و امیدوارم مسیرش را با قدرت ادامه بدهد. از آقای دکتر جبلی هم تشکر میکنم که به ما بسیار محبت داشتند.

محسن برمهانی معاون سیما نیز در بخش دیگری از این مراسم اختتامیه عنوان کرد: وقتی یک برنامه تکرار می‌شود و سال‌هاست که برگزار می‌شود، یعنی تأثیرگذاری‌اش خوب بوده است. جشنواره تلویزیونی مستند نیز این چنین است.

او افزود: از مسئولین محترم سازمان صدا و سیما به ویژه آقای جبلی که توجه ویژه‌ای به مستند دارند و حمایت کردند تشکر می‌کنم. همچنین از آقای فریادرس دبیر این جشنواره و آقای میرتیموری تشکر می‌کنم که برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند.

معاون سیما اذعان داشت : این دوره ماحصل زحمات آقای محسن یزدی است و باید از او نیز تشکر ویژه کنم. روزهایی را سپری می کنیم که حوزه مقاومت و منطقه ما درگیر یک جنگ و حماسه است. می‌دانم هر کدام از شما عزیزان دوست دارید در میدان باشید و از این ماجرا یک نوع روایت داشته باشیم.

برمهانی در پایان گفت: شاید در زمان فعلی این ماجرا امکان پذیر نباشد اما ان‌شاءالله با آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونسیتی، در مسجد الاقصی و قدس شریف مستندسازی کنیم. رژیم صهیونسیتی این روزها به شدت شبیه به داعش عمل می کند و می‌بینید که چه جنایاتی را رقم می‌زنند. ‌

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در تالار شهر شهرداری کاشان با اشاره به پتانسیل‌های شهر کاشان اظهار داشت: این شهر مشاهیر و مفاخر برجسته ای دارد که در طول تاریخ برای همیشه درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری آیین اختتامیه زحمات زیادی توسط مسوولین شهر کاشان کشیده شده است، ابراز داشت: امیدواریم که در ادامه این جشنواره با نوآوری و قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه جشنواره تلویزیونی مستند بین المللی می‌شود، تصریح کرد: رسانه ملی خانه مستندسازان است و دست همکاری به سوی همه فعالین این حوزه دراز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم که قاب رسانه ملی مزین به آثار مستندسازان است، گفت: حضور مستندسازان جوان و پیشکسوت از هر نقطه کشور نشان از تأثیرگذاری این جشنواره است.

جبلی با اشاره به اهمیت سازمان صداوسیما به آثار مستند خاطرنشان کرد: مدیریت جدیدی در سازمان صداوسیما به نام مدیریت مستند ایجاد شده است تا از آثار مستند هنرمندان سراسر کشور حمایت شود.

وی با بیان اینکه با اشاره به همکاری مستندسازان با صداوسیما گفت: سازمان از افرادی که توانایی همکاری با مستندسازان دیگر کشورها دارند حمایت می کند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به برهه های مختلف تاریخی در کشور افزود: آثار رسانه ای مستند تولید شده در کشور و انتشار و حمایت آنها باعث می شود که مردم نسبت به واقعیت ها با دید بهتری روبرو شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ غزه تاکید کرد: خوشحالیم که برخی از هنرمندان کشور در این حوزه برای مستندسازی وارد شده اند.

جبلی با اشاره به ۸۰ شهید خبرنگار در جنگ غزه گفت: امیدواریم به زودی شاهد سرنگونی رژیم صهیونیستی باشیم.

برگزیدگان جشنواره تلویزیونی مستند

در بخش مجموعه عکس؛ سید متین هاشمی موفق به کسب رتبه نخست، مجتبی حیدری دوم و امین نظری سوم شد.

در بخش تک عکس هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند نیز امیر قادری اول، خلیل صحراگرد دوم و محمد رضایی سوم شد.

در بخش بهترین مجموعه عکس به انتخاب مخاطبان؛ احمد تاجی و جایزه بهترین تک عکس به انتخاب مخاطبان به مجتبی اسماعیل زاد رسید.

در بخش بهترین مستند بلند به انتخاب مخاطبان مستند سرباز شماره صفر به تهیه کنندگی محمد سلیمی راد و در بخش بهترین مستند نیمه بلند به انتخاب مخاطبان مستند یک گام تا انقراض به تهیه کنندگی قربان تیموری حایز رتبه‌های برتر شدند.

در بخش بهترین مستند کوتاه به انتخاب مخاطبان مستند رویای آبی به تهیه کنندگی محمد سعید وزیری و در بخش بهترین مجموعه مستند؛ اثر قهرمانان معمولی به تهیه کنندگی مجتبی حیدری به رتبه‌های برتر دست یافتند.

همچنین قابل ذکر است در بخش مستند نگاری آثار لیلا مرگن، راضیه عباسی و حنان سالمی حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه به خلیل صحرا گرد برای دارتاش رسید و در بخش جایزه بهترین کارگردانی مستند نیمه بلند سید صادق کاظمی برای برار انیسه به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

همچنین بهترین کارگردانی مستند بلند هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند به محمد سلیمی راد برای سرباز شماره صفر و جایزه بهترین فیلم مستند به اثر هجده هزار پا به تهیه کنندگی مهدی شامحمدی رسید.

همچنین بهترین فیلمبرداری به مجتبی یزدی زاده، بهترین تدوین به هوشنگ میرزایی، بهترین صداگذاری به حسن مهدوی، بهترین پژوهش به مهدی نوری و جایزه ویژه هیات داوران به احمد ذوالفقاری برای مستند بمب رسید.

شایان ذکر است جایزه ویژه دبیر جشنواره به احسان شادمانی برای داستان ساحل شرقی رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.