شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

نگاهی به گیشه در روزهای آغازین آبان‌ماه؛

«آهو» گلمکانی ۱۳۸ مخاطب را به سینما آورد/«آخرین تولد» برادران محمودی ۳۰ قطعه بلیط فروخت

سالن سینما

سینماپرس: ریزش چشمگیر مخاطب در اولین هفته از دومین ماه پاییز کاملا ملموس بود به نحوی که حتی پر فروش ترین فیلم روی پرده نیز تنها در عرض یک هفته توانست فقط ۱۱۸ هزار مخاطب را به سینما بیاورد.

به گزارش سینماپرس و با استناد بر آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۱ جمعه پنجم آبان ماه فیلم «دست انداز» به کارگردانی کمال تبریزی فقط ۲ قطعه بلیت فروخت تا کم مخاطب ترین فیلم در حال اکران باشد.

«آهنگ دو نفره» آرزو ارزانش ۴ قطعه بلیت فروخت، «آخرین تولد» نوید محمودی ۳۰ مخاطب داشت و «کت چرمی» حسین میرزامحمدی توانست فقط ۳۲ مخاطب را در سراسر کشور به سالن های سینما بکشاند.

در راستای فروش نازل فیلم ها «ستاره بازی» هاتف علیمردانی تنها ۹۶ مخاطب را جذب سالن های سینما کرد و «شماره ۱۰» حمید زرگرنژاد نیز نتوانست بیش از ۱۲۴ مخاطب داشته باشد. نکته قابل تأمل اینکه فیلم تازه اکران شده «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی منتقد مطرح سینما نیز فقط ۱۳۸ قطعه بلیت به فروش رساند تا شروعی ناامیدکننده در گیشه داشته باشد.

بر اساس این گزارش «زنبور کارگر» افشین صادقی تنها ۲۰۵ مخاطب داشت ‌و «بی مادر» مرتضی فاطمی نیز نتوانست بیش از ۲۲۹ نفر را مجاب به حضور در سالن های سینما کند. «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان نیز شروعی به شدت ناامیدکننده داشت به نحوی که تنها ۶۴۳ نفر به تماشای آن نشستند.

«اخت الرضا» به کارگردانی مجتبی طباطبایی اما در این هفته با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان روبرو شده و ۱۲۶۵ نفر در سراسر کشور به تماشای آن نشستند. «هولیا» مرتضی آتش زمزم ۱۹۳۸ نفر را مجاب به حضور در سالن های سینما کرد و «نارگیل۲» سیدداود اطیابی ۴۳۴۸ قطعه بلیت فروخت.

«هتل» سیدمسعود اطیابی اما پرفروش ترین فیلم روی پرده بود و توانست بالای ۱۱۸ هزار نفر را در سراسر کشور به سالن های سینما بکشاند. «بچه زرنگ» نیز با اختلاف فاحش و با حدود ۱۸ هزار مخاطب رتبه دومین فیلم پرفروش هفته را از آن خود کرد و «فسیل» کریم امینی با حدود ۱۲ هزار مخاطب رتبه سوم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.