سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

محمد گلریز:

رخدادی که در غزه شکل‌ گرفته یک فاجعه بشری محسوب می‌شود/هنرمندان ابزاری در اختیار دارند که به‌واسطه آن می‌توانند بیشترین تاثیر را بر افکار عمومی داشته باشند

محمد گلریز؛ تجمع هنرمندان در موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: یک خواننده سنتی و پاپ ایرانی ضمن برشمردن توانمندی‌های هنر و تاثیر آن بر افکار عمومی حمایت از غزه و وعده الهی را امیدبخش دانست.

به گزارش سینماپرس، محمد گلریز خواننده سنتی و پاپ ایرانی در گفت‌وگو با میزان درباره حمایت از مردم غزه گفت: تعداد قابل‌توجهی از هنرمندان کشور ما حمایت خود را از مردم غزه با شیوه‌های گوناگون اعلام کردند و این جای بسی خوشبختی و افتخار دارد، زیرا نشان می‌دهد که هنرمندان ما دغدغه انسانیت را در وجود خود دارند و ظلم اگرچه خارج از مرزهای کشور باشد، اما آن را نادیده نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه برای من این بود که در میان حمایت‌های هنرمندان از مردم مظلوم غزه نام برخی از هنرمندان دیده می‌شود که نمی‌توان آنان را در جمع هنرمندان انقلابی دسته‌بندی کرد، اما با این‌ حال اعلام همدردی خود را با مردم غزه مشخص کرده‌اند.

گلریز تاکید کرد: برخی رویدادها و اتفاقات سبب می‌شود تا وجدان انسان‌ها و جامعه بشری به درد بیاید و نسبت به آن رویداد موضعی ویژه بگیرد و آن را محکوم کند. رخدادی که در غزه شکل‌ گرفته یک فاجعه بشری محسوب می‌شود. تصاویر و خبرها بسیار دل‌خراش است و انتقاد نسبت به رژیم صهیونیستی بسیار فراوان است. حمایت از مردم مظلوم غزه با ابعاد بین‌المللی نشان می‌دهد که انسان‌های مظلوم در سختی و دشواری به خاک و خون کشیده می‌شوند، در صورتی‌ که حق با آنهاست.

این خوانند به ابزار هنر برای رسیدن به اهدافی مهم اشاره و تصریح کرد: هنرمندان ابزاری در اختیار دارند که به‌واسطه آن می‌توانند بیشترین تاثیر را بر افکار عمومی داشته باشند و هر گروه و رسته در حد توانایی خود باید به حمایت از غزه و حق بپردازند. خداوند متعال در آیه ۲۳ سوره فتح می‌فرماید: «سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِی قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا، سنّت الهی (و قانون نظام ربانی) بر این بوده (که حق بر باطل غالب شود) و ابدا در سنّت خدا تغییری نخواهی یافت.» این وعده خداوند متعال است و تغییری بر آن نخواهد بود. همین وعده دل مسلمانان را شاد می‌کند.

گلریز بیان کرد: ما اگر مسلمان و معتقد به آزاداندیشی هستیم، بنابراین طبق رهنمود رسول اکرم(ص) باید حرکت کنیم و در این برهه به میدان بیاییم و از مردم غزه حمایت کنیم. هنرمندان بسیاری در سراسر دنیا هستند که اگرچه مسلمان نیستند، اما به‌ حکم انسانیت حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند. افرادی که نامی بلند در موسیقی دارند و برای غزه آثاری را خلق کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.