دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

با صدای «حسام‌الدین سراج»؛

تلویزیون از «ماه» خود رونمایی کرد

حسام الدین سراج در مراسم تشییع پیکر مرحوم عبدالمجید حسینی راد

سینماپرس: نماهنگ «ماه» با صدای حسام‌الدین سراج یکی از تازه‌ترین محصولات تصویری-موسیقایی ویژه اربعین است که در قالب برنامه تلویزیونی «ماه» شبکه نسیم پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «ماه» امسال با نگاهی متفاوت به اربعین حسینی از شبکه نسیم پخش می‌شود و قطعه «ماه» به عنوان تیتراژ این برنامه به سفارش کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی تولید شده است.

قطعه «ماه» با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی امید داورزنی و صدای حسام‌الدین سراج با مدت زمان ۵ دقیقه تولید شده است.

آهنگسازی قطعه «ماه» در قالب ارکسترال‌ و با ترکیب ارکستر سازهای زهی با سازهای ایرانی و همچنین بهره‌گیری از گروه کُر، توسط امید داورزنی آهنگسازی شده است.

داورزنی این قطعه را در مایه دشتی و رهاوی به عنوان ۲ مقام اصیل ایرانی در حوزه موسیقی مذهبی تنظیم کرده که در مجالس روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) و مجالس تعزیه‌خوانی استفاده می‌شد.

تولید این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری «سلام بشیر صبا» با همراهی محمد مهدی رضازاده، مهدی عباس‌نژاد، نظارت فنی شهاب قاسمی و تصویرسازی محمد پیروزرام انجام گرفته و برخی از نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان نیز در گروه اجرایی اثر حضور داشتند.

این اثر در شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا با حضور حجه‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، جمعی از شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام رونمایی و در بستر رسانه ملی و شبکه‌های مجازی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.