یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

در یک اقدام هوشمندانه؛

ضد تعزیه «مجلس واقعه» از حضور در «سوگواره ملی تعزیه ده زیار» منع شد

برنامه «مجلس واقعه»

سینماپرس: ممنوعیت حضور شرکت‌کنندگان برنامه مجلس واقعه در دوره یازدهم سوگواره ملی تعزیه ده زیار قطعی شد.

به گزارش سینماپرس، به دنبال انتقادات فراوان نسبت به برنامه مجلس واقعه از اجرای آریا عظیمی‌نژاد تا محتوا و نحوه پرداختن به هنر تعزیه، دبیرخانه سوگواره ‌ملی تعزیه ده زیار با تکیه بر این اصل که این برنامه ضد تعزیه و ارزش‌های اصیل این هنر است؛ اعلام کرد که در دوره یازدهم سوگواره ملی تعزیه ده زیار از شرکت‌کنندگان در برنامه مجلس واقعه استفاده نخواهد کرد.

نظرات

  • محمد ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ۰۰:۲۲
    0 0
    سلام دمشون گرم کار درستی کردن آخه به چه قیمتی این آیین سنتی و اصیل را تا این اندازه پایین آوردن
  • رسول ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۰۵:۵۳
    0 0
    حالا نه كه توليدكنندگان مجلس تعزيه هم داشتند خودشونو ميكشتند كه تو سوگواره ده زيار شركت كنند!!!…نخندونينمون بابا وسط ماه صفر…
  • بیننده قدیمی تعزیه ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۲:۵۲
    0 0
    این برنامه تعزیه خوانی مجلس واقعه که از شبکه تلویزیونی نسیم پخش میشود اصلا رنگ و بوی تعزیه را نمی دهد. حتی شیپور و فلوت و نی و طبل و سنج و ... که از عهد قبل انقلاب در تعزیه استفاده میشود در آن نیست و مثل فیلم تلویزیونی آهنگ گذاری میشود. تعزیه خوانی زنده یاد حسین طاهری خورزوقی فرزند آیت الله طاهری عالم دینی را تماشا کنید تا متوجه شوید تعزیه چه آداب و رسومی دارد. یا تعزیه رضا مشایخی و دیگر بزرگان تعزیه را ببینید این تعزیه ها رنگ بوی قبل از انقلاب دارند و آدم ناخودآگاه اشکش جاری میشود و یاد دوران خفقان آن روز میفتد. ولی متاسفانه این برنامه فقط اسمش تعزیه است ولی تعزیه واقعی نیست.
  • ستاره ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۱۹:۳۶
    0 0
    یک مشت آدم بسته و متهجر و که خودشونو صاحب تعزیه ای میدونن که متعلق به همه است واقعا جای تاسف داره

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.