دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت:

برای تبیین دستاوردهای دولت به فعالیت و همراهی رسانه‌های استانی هم نیاز است

سپهر خلجی

سینماپرس: رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به این‌که جریان‌ رسانه‌ای بدخواه برای تزریق ناامیدی در جامعه تلاش می‌کند و مصمم است اقدامات مؤثر دولت مردمی را کمرنگ کند، ضروری است که دستاوردهای دولت و نظام با اطلاع‌رسانی درست و به هنگام به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش سینماپرس، سپهر خلجی روز شنبه -۷ مرداد- در نشست وبیناری دبیران شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها که با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و حضور مجازی مدیران کل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های عقب‌مانده در دولت‌های قبل، در این دولت به سرانجام رسید، اما جریان‌ رسانه‌ای بدخواه اصرار به پمپاژ اخبار منفی دارد که ضروری است از طریق اطلاع‌رسانی پرحجم و مناسب با این جریان مقابله کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گرامیداشت این هفته در سراسر کشور افزود: در اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر ضروری است رویکرد مردمی تقویت و مشارکت دادن آن‌ها در برنامه‌ها از اولویت‌ها باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ضرورت تقویت امید گفت: امیدآفرینی و تلاش برای بیان دستاوردها و فعالیت ها برای رفع مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.

خلجی اظهار کرد: برای تبیین دستاوردهای دولت، به فعالیت و همراهی رسانه‌های استانی هم نیاز است که ادارات کل فرهنگ و ارشاد در استان‌ها در این زمینه می‌توانند نقش سازنده و اثرگذاری داشته باشند.

برنامه‌های معاونت مطبوعاتی برای هفته دولت ۱۴۰۲

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های اجرایی کمیته تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته دولت ارائه کرد و گفت: اولویت‌های محتوایی، گزارش‌های آماری، تصویرسازی آینده استان‌ها، اخبار مثبت در حوزه دولت و ظرفیت‌های اقناعی مانند گروه‌های سیاسی، مردم و اطلاع‌رسانی از جمله کارهای پیش بینی شده برای هفته دولت است.

فرشاد مهدی‌پور اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که در هفته دولت تورهای بازدید استانی برای خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شود تا دستاوردهای دولت در استان‌ها به خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت و تشکیل پویش‌های مردمی از طریق گروه‌های مردمی و جهادی، تصویرسازی عینی و برنامه‌های دولت در زندگی و معیشت مردم و همچنین مشارکت دادن اقشار مختلف در فرآیند اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت سیزدهم از جمله رئوس برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دولت هستند.

جانشین وزیر فرهنگ و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ اظهار کرد: این گزارش جامع در صورت عملیاتی شدن می‌تواند ثمرات زیادی در اطلاع‌رسانی کارهای دولت به مردم داشته باشد.

سیدمحمد هاشمی گفت: نه تنها ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بلکه باید همه نهادهای دولتی برای اجرای چنین برنامه‌هایی مشارکت جامع داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.