سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

درخواست یک مستندساز برای توقیف محصول مشترک «اوج» و «حوزه هنری»؛

«مصلحت» با ژست عدالت‌خواهی «منافقین» را تطهیر می‌کند؟

فیلم سینمایی مصلحت

سینماپرس: جواد موگویی مستندساز در انتقاد از فیلم «مصلحت» نوشت: سال‌هاست رجوی همین روایت را از رخداد ۶۰ کرده است! که این جمهوری‌اسلامی بود که جنگ را آغاز و ما را مجبور به دفاع کرد! ...خداقوت به اوج و حوزه هنری! فیلم ساخته‌اند به‌روایت مجاهدین!

به گزارش سینماپرس، جواد موگویی مستندساز، پس از تماشای فیلم مصلحت در صفحه‌ی خود نوشت: یک عمر بر اساس مستندات نوشتیم مجاهدین خلق در ۲۲بهمن۵۷، انبارهای اسلحه را خالی و مخفی کردند تا به‌وقت ۳۰خرداد۶۰ به جان مردم بیافتند.

یک عمر نوشتیم رجوی شروع‌کننده جنگ مسلحانه بود.

حالا حوزه هنری و سازمان اوج فیلم ساخته‌اند که پسر تندرویِ دادستان انقلاب کشور (آیت‌الله محمدی‌گیلانی)، در سال۵۹ و پیش از جنگ مسلحانه مجاهدین خلق، با اسلحه بدون مجوز، به میتینگ سیاسی (نه مسلحانه) مجاهدین حمله کرده و سخنران را می‌کشد!

خداقوت به اوج و حوزه هنری!

فیلم ساخته‌اند به‌روایت مجاهدین!

سال‌هاست رجوی همین روایت را از رخداد ۶۰ کرده است! که این جمهوری‌اسلامی بود که جنگ را آغاز و ما را مجبور به دفاع کرد! بله، در انتهای فیلم، با عدالتخواهی دادستان انقلاب قاتل به جزایش می‌رسد، اما به چه قیمتی می‌خواهیم از عدالتخواهی نظام فیلم بسازیم؟! به قیمت سفید کردن و وارونه‌سازی تاریخ تر وریستی مجاهدین خلق؟!

همیشه چوب ممیزی بر کتاب‌هایم را خورده‌ام و قربانیِ ممیزی سلیقه‌ای بوده‌ام. اما باید بنویسم: وزارت ارشاد محترم دولت انقلابی برای حراست از تاریخ و خون شهدای ترور فیلم «مصلحت» را توقیف کنید!

حضورا به مسیٔولین نکاتم را گفتم. گفتند تو زیادی تاریخ‌انقلاب خواندی! مخاطبین این نکات را از فیلم نمی‌فهمند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.