شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

نگاهی به میزان استقبال مخاطبان از فیلم ها طی هفته اخیر؛

آمار مخاطبان ریزشی شد/ تنها ۳۷۰۰ مخاطب به تماشای جدیدترین فیلم اکران شده نشستند!

سالن سینما - ایران مال

سینماپرس: وضعیت گیشه سینماها طی هفته گذشته به نحوی بود که آمار مخاطبان سینما دچار ریزش شد؛ ریزشی که از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون مورد مشابهی را به خود ندیده بود!

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با اینکه همچنان یکه تاز گیشه سینماهای سراسر کشور است به شدت دچار ریزش مخاطب شد. به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۷:۳۰ جمعه ۲۹ اردیبهشت این فیلم سینمایی تنها حدود ۲۲۱ هزار نفر مخاطب در سراسر کشور داشت که پایین ترین میزان مخاطب برای این اثر سینمایی از آغاز اکرانش تاکنون محسوب می شود.

اما جدیدترین فیلم سینمایی اکران شده یعنی «یقه سفیدها» به کارگردانی شهرام مسلخی نتوانست مخاطبان انبوهی را به سالن های سینما بکشاند. این فیلم تنها حدود ۳۷۰۰ نفر مخاطب داشت.

جالب ترین نکته اینکه طی هفته اخیر و پس از اعتراضات گسترده صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی «بچه های طوفان» نسبت به ارائه آمار اشتباه در سایت سمفا نام این فیلم از صفحه اصلی این سایت حذف شد و میزان فروش آن مشخص نیست!

«غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی تنها حدود ۵۵۰۰ مخاطب داشت؛ «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی همچون گذشته مخاطبان اندکی داشت به نحوی که تنها حدود ۸ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند و «دسته دختران» منیر قیدی نیز تنها توانست حدود ۱۱ هزار مخاطب را به سالن های سینما جذب کند. عدم استقبال از این فیلم در حالی است که شنیده می شود تولید این فیلم هزینه های بسیار گزافی داشته و از مقادیر بسیار زیادی از بودجه بیت المال برای تولید آن صرف شده است.

«عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی حدود ۱۲ هزار نفر مخاطب در سراسر کشور داشت و «بابا سیبیلو» ادوین خاچیکیان نیز موفق شد حدود ۱۲۵۰۰ نفر مخاطب را به سالن های سینما جذب کند. «آهنگ دو نفره» به کارگردانی آرزو ارزانش حدود ۲۳ هزار مخاطب داشت و «سه کام حبس» سامان سالور نیز توانست مخاطبانی حدود ۳۲ هزار نفر داشته باشد.

نکته قابل تأمل اینجا است که میزان مخاطبان کلیه آثار سینمایی طی هفته گذشته حتی به رقم ناچیز ۳۰۰ هزار مخاطب برسد و این آمار با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور یک فاجعه تمام عیار برای هنر-صنعت سینما محسوب می شود و ناقوس شوم مرگ سینما را به صدا درآورده است؛ در این میان مشخص نیست آیا مدیران سینمایی تدبیری برای بهبود اوضاع دارند یا همچون گذشته هنرهفتم و اهالی آن را در این دوران بحران رکود تولید و بیکاری مفرط به حال خود رها خواهند کرد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.