دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

جوابیه کانون پرورش فکری به یک خبر و توضیحات سینماپرس+عکس

کانون پرورش فکری: شورای نظارت یک نهاد اجرایی نیست/ آیا حوزه بازی کودکان متولی اجرایی ندارد!؟

بازی جهان نما-اسرائیل

سینماپرس: پیرو درج مطلبی با عنوان «رسمیت دادن به موجودیت مجعول «اسرائیل» و القای همزیستی با آن از برای کودکان و نوجوانان ایرانی!»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوابیه ای به سینماپرس ارسال کرد.

به گزارش سینماپرس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان با ارسال نامه ای به سینماپرس نسبت به مطلب منتشر شده در این رسانه توضیحاتی به شرح ذیل ارایه کرد:

"پیرو درج مطلبی در آن پایگاه خبری محترم به تاریخ پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ با عنوان «رسمیت دادن به موجودیت مجعول «اسرائیل» و القای همزیستی با آن از برای کودکان و نوجوانان ایرانی!» که بازنشر توییت فردی است که خود را کارشناس فرهنگی معرفی کرده است؛ ضرورت دارد توضیحی درباره ی موارد ادعا شده یادآور شویم.

در این مطلب که اصل آن در صفحه فرد مورد نظر در شبکه توییتر درج شده است، نامبرده ابتدا به صورت کاملاً تعجب برانگیز و بدون ارایه هیچ مستندی ادعا می کند که ولنگاری در «کانون پرورشی» و «شورای نظارت بر اسباب بازی» مصادیق بسیاری دارد و پس از آن با انتشار تصویری از یک بازی کارتی و رومیزی با عنوان «جهان نما» که یکی از کارت های آن به رژیم اشغالگر قدس اختصاص دارد می گوید: «قطعاً پذیرش موجودیت مجعولی همچون «اسرائیل» و القای همزیستی با آن از برای کودکان موضوعی است که نیازمند ورود سریع مراجع امنیتی و قضایی می باشد.»

در این زمینه شورای نظارت بر اسباب بازی پس از این مطلب توییتری، اقدام به بررسی سوابق مجوز تولید و بازار اسباب بازی کرد و البته موفق به تهیه هیچ نسخه ای از چنین بازی در بازار نشد و همکاران آن پایگاه خبری نیز از ارایه این اسباب بازی برای بررسی به شورا خودداری کردند.

لازم به توضیح است :

۱- استفاده از پرچم رژیم اشغالگر قدس به عنوان نماید یک کشور در اسباب بازی های تولید و عرضه شده در بازار بر اساس شیوه نامه شورای نظارت بر اسباب بازی کاملاً ممنوع و غیرقانونی است.

۲- تاکنون هیچ پرونده ای از سوی تولیدکنندگان برای کسب مجوز این بازی در شورای نظارت تشکیل نشده و با پیگیری های انجام شده و مرور گزارش رصدهای شش ماه گذشته در بازار و فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی، چنین سرگرمی در بازار مشاهده نشد و چنین بازی در مقیاس انبوه تولید یا به صورت قانونی وارد کشور نشده است و احتمالاً به بازی های خارج از ایران اختصاص داشته باشد که به صورت قانونی وارد کشور شده است.

۳- شورای نظارت یک نهاد اجرایی نیست و در صورتی که فرد تولید یا واردکننده درخواست بررسی اسباب بازی را در شورا ثبت نکند، تنها به گزارش های مردمی و نهادهای ذیربط اکتفا می کند و ورودش به حوزه تخلفات به زمان پس از ارایه گزارش موکول می شود و بعد از بررسی آن اسباب بازی و در صورت احراز تخلف، پس از تذکر و اخطار کتبی، فرد تولید کننده را جهت اقدام های قانونی به نهادهای ذیربط معرفی می کند و در این زمینه هیچ سهل انگاری از سوی شورا صورت نگرفته است.

۴- در پایان با توجه به این موضوع که اطلاعات ارایه شده در مورد این بازی بسیار ناکافی است این شورا در صورت ارایه بازی از سوی فرد مدعی، آماده کار کارشناسی و بررسی این موضوع است.

۵- در گفت و گو با یکی از مسئولان آن پایگاه خبری عنوان شده که روی جعبه، شماره مجوز شورا درج شده که بی تردید با توجه به این که چنین پرونده ای در شورا مورد بررسی قرار نگرفته این شماره کاملاً جعلی است.

خواهشمند است دستور فرمایید با استناد به قانون مطبوعات و جهت روشن شدن افکار عمومی این پاسخ در آن پایگاه خبری منتشر شود."

سینماپرس ضمن استقبال از حداقل عکس العمل صورت گرفته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، لازم می داند متذکر شود این رسانه بنا به وظیفه قطعی خود، پس از دیدن توئیت کارشناس فرهنگی، اقدام به خرید و تهیه بازی مذکور نمود که متاسفانه مطابق این اظهارنظر در بازی مذکور کارتی به معرفی کشور مجعول اسرائیل پرداخته است. بدیهی است مطالبه نسخه بازی خریداری شده توسط سینماپرس از سوی نهادی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت پیگیری(!) منطقی نبوده و معنای خوبی در بر نخواهد داشت.

به هر ترتیب توضیحات و جوابیه فوق در جای خود محترم است ولی قطعا تاثیری در اصل ماجرا ندارد و به نظر می رسد این موضوع پیگیری جدی تری از صدور جوابیه‌ی رسانه ای طلب می کند!

کانون پرورش فکری: شورای نظارت یک نهاد اجرایی نیست/ آیا حوزه بازی کودکان متولی اجرایی ندارد!؟

کانون پرورش فکری: شورای نظارت یک نهاد اجرایی نیست/ آیا حوزه بازی کودکان متولی اجرایی ندارد!؟

کانون پرورش فکری: شورای نظارت یک نهاد اجرایی نیست/ آیا حوزه بازی کودکان متولی اجرایی ندارد!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.