سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

محسن اسلام‌زاده مطرح کرد؛

دولتی‌ها، مخاطب «هزارتوی پیشرفت» هستند

مستند هزارتوی پیشرفت

سینماپرس: محسن اسلام‌زاده درباره مجموعه مستند «هزارتوی پیشرفت» با رویکرد اقتصادی که از شبکه سه در حال پخش است توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن اسلام‌زاده مستندساز درباره ساخت مجموعه‌ای با نام «هزار توی پیشرفت» که این شب‌ها از آنتن شبکه سه سیما در حال پخش است به مهر گفت: «هزار توی پیشرفت» مجموعه سه قسمتی است که چون هر قسمت ۵۲ دقیقه است در ۲ شب پخش می‌شود و در مجموع در ۶ شب روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: این مجموعه نگاهی به نکات مثبت و منفی کشورهای روسیه، چین و ترکیه دارد و به بخش‌هایی از اقتصاد آن‌ها می‌پردازد که واکاوی آن‌ها می‌تواند چراغ راهی برای کشور ما باشد و دانستن این نکات برای اقتصاد ما لازم است.

اسلام‌زاده تصریح کرد: در بخشی از این مجموعه مستند، نظریه اقتصاد مقاومتی به اساتید مطرح اقتصاد این سه کشور ارائه می‌شود و در مقابل نظرات آن‌ها را هم بازتاب می‌دهیم.

این مستندساز با اشاره به زمان تولید این مجموعه عنوان کرد: تولید این مجموعه سه سال طول کشید چون می‌خواستیم با افراد طراز اول این کشورها گفتگو کنیم. به طور مثال با معاون سابق بانک جهانی و یا اعضا و مدیرکل حزب کمونیست مصاحبه کردیم و با استادانی از دانشگاه‌های پکن و شانگهای گفتگو داشتیم. ایده این کار از حجت الله عبدالملکی و محمود عزیزی پژوهشگر بود.

اسلام‌زاده درباره مخاطب این مستند عنوان کرد: این مجموعه برای مخاطب عام قطعاً جذاب است چون برای تلویزیون ساخته شده است ولی جامعه هدف آن نخبگان، سیاستگذاران و دولتی‌ها هستند و بحث‌های مهمی در آن مطرح می‌شود. سیاست درهای باز اقتصادی که در چین داغ است یا مبارزه با تحریم در قسمت روسیه و جهانی سازی از منظر ترکیه از جمله این مباحث است.

وی اضافه کرد: روایت‌های مربوط به هر کشور با عنوانی متفاوت پخش می‌شود. عنوان قسمت‌های ترکیه «بخت آزمایی در سرزمین کودتا»، روسیه با عنوان «زندگی بدون پنیر فرانسوی» و چین با عنوان «راز اژدهای زرد» است.

این مستندساز در پایان درباره زمان حضورش در هر یک از این کشورها بیان کرد: در هر کشور حدود ۲ هفته حضور داشتیم و با طیف‌های مختلف ارتباط گرفتیم و حدود ۳۵ تا ۴۰ نفر مصاحبه داریم.

مستند «هزارتوی پیشرفت» هر شب ساعت ۲۰ از شبکه ۳ پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.