دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران:

میلیون‌ها نفر یک مجسمه را که در جای مناسبی نصب شده، می‌بینند و تأثیرش می‌تواند از سینما هم بیشتر باشد

طاهر شیخ‌الحکمایی

سینماپرس: معتقدم آنقدر که مجسمه‌سازی می‌تواند تأثیرگذار باشد شاید فیلم این توانایی را نداشته باشد. میلیون‌ها نفر یک مجسمه را که در جای مناسبی نصب شده، می‌بینند و تأثیرش می‌تواند از سینما هم بیشتر باشد.

به گزارش سینماپرس، طاهر شیخ‌الحکمایی، رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران و دبیر بخش مجسمه‌سازی ششمین جشنواره هنر مقاومت با بیان این مطلب و با اشاره به شرایط کرونایی در کشور گفت: متأسفانه با توجه به شرایط کرونایی که در دنیا و کشور ما حاکم است، این وضعیت روی جشنواره‌ها هم تأثیرگذار بوده و برنامه‌ریزی روی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است، به‌گونه‌ای که برخی از جشنواره‌ها یا تعطیل شده‌اند یا با تأخیر روبه‌رو بوده‌اند، لذا جشنواره هنر مقاومت با توجه به چنین شرایطی در مورد این رویداد اطلاع‌رسانی و دوستان زیادی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، امیدواریم آثار به‌موقع ارسال و نمایش داده شوند.

به گفته وی، موضوع «مقاومت» و «شهادت» از جمله موضوعات وسیع و دامنه‌داری است که علاوه بر مسئله شهادت حاج قاسم و فخری‌زاده و شهدای جنگ و مدافعین حرم، بستگی به نگاه هنرمندانه به موضوع نیز دارد. رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران در مورد رسالت مجسمه‌سازان در موضوعات مقاومت گفت: دوستان ما همچون سال‌های گذشته نسبت به موضوع مقاومت واکنش نشان دادند و در این خصوص نیز آثاری را تولید کردند که مورد اقبال هم قرار گرفته است. امسال هم علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند با مراجعه به فراخوان ششمین دوره جشنواره هنر مقاومت با این جشنواره همکاری و تعامل داشته باشند.

دبیر بخش مجسمه‌سازی ششمین جشنواره هنر مقاومت در مورد تأثیرگذاری هنرهای تجسمی از جمله مجسمه‌سازی با بیان اینکه همه هنرها در جایگاه خودشان تأثیرگذار هستند، عنوان کرد: معتقدم آنقدر که مجسمه‌سازی می‌تواند تأثیرگذار باشد شاید فیلم این توانایی را نداشته باشد. به عنوان مثال هنگامی که یک مجسمه همچون فردوسی یا ابوعلی‌سینا در یک میدان نصب می‌شود، هزاران نفر آن را می‌بینند و برخی‌ها هم به آن توجه می‌کنند. این در حالی است که تأثیرات این نوع کارهای هنری در بلندمدت مشخص خواهد شد و بی‌شک، پیام‌هایی را با خود به همراه خواهد داشت. طاهر شیخ‌الحکمایی تصریح کرد: امیدواریم در این شرایط خاص، همه هنرمندان از جمله مجسمه‌سازان نسبت به این جشنواره واکنش مناسب داشته باشند، به‌گونه‌ای که شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه باشیم. هرچند که ممکن است نمایش آثار به صورت مجازی یا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری باشد.

وی در پایان افزود: معتقدم همین که جریان هنر در این جشنواره تعطیل نشده از حسن‌های این جشنواره محسوب می‌شود و ازهمه دوستان علاقه‌مند انتظار داریم که در این جشنواره حضور فعالی داشته باشند و آثارشان را به موقع ارائه دهند.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.