چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

حوزه هنری؛ از جوانگرایی تا لزوم رویکرد تحولی/۶

قهرمانی: بدنه حوزه هنری دچار یک لختی و تنبلی جدی شده است/ با شناختی که از حوزه هنری دارم بعید می دانم تحولی در رویکردهای آن به وجود بیاید!

محمد قهرمانی*

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست «حوزه هنری» گفت: بدنه حوزه هنری دچار یک لختی و تنبلی جدی شده است؛ متأسفانه این لختی و تنبلی حتی در میان نیروهایی که سال ها قبل بی ترمز و بی محابا جلو می رفتند و فعالیت های خوبی هم داشتند دیده می شود که بنده شخصاً چند تن از این افراد را به خوبی می شناسم چرا که در موسسه شهید آوینی با ما کار می کردند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «خاک و آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به عقیده بنده برای مدیریت خوب یک مجموعه تفاوتی میان نیروی جوان و نیروی میانسال نیست!؛ مهمترین نکته برای یک مدیر خوب روحیه تحول خواهی است.

وی در همین راستا ادامه داد: یکی از خصوصیاتی که مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به آن اشاره کردند روحیه تحول خواهانه ایشان بود! این نکته بسیار مهمی است که ما باید به آن اندیشه کنیم و همواره تحول خواه باشیم.

قهرمانی خاطرنشان کرد: اگر روحیه تحول خواهی در بین مدیران وجود داشته باشد فرقی نمی کند که آقای دادمان ریاست حوزه هنری باشد یا آقای مومنی یا بنده یا هر شخص دیگری!؛ وقتی یک مدیر تحول خواه در نهادی مانند حوزه هنری حضور پیدا کند و تلاشش انجام کار شایسته باشد بی تردید یک اثر بسیار مهم و ماندگار از خود به جای می گذارد.

این سینماگر با انتقاد از برخی رویکردهای پیشین حوزه هنری به خصوص در مبحث سرمایه گذاری و تولید آثار سینمایی اظهار داشت: حوزه هنری به عنوان نهادی برآمده از دل انقلاب شکوهمند اسلامی باید تنها روی آثاری سرمایه گذاری کند که با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشند. حوزه هنری فرزند انقلاب اسلامی است و باید همواره خلف بودن و همراه بودن خود را با انقلاب ثابت کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «فرشتگان قصاب» در خاتمه اظهاراتش افزود: بنده با شناختی که از حوزه هنری دارم بعید می دانم تحولی در رویکردهای آن به وجود بیاید؛ البته آقای دادمان فرزند شهید است و امیدوارم با روحیه تحول خواهانه این مسئولیت بسیار حساس و خطیر را بر عهده گرفته باشد و ما بتوانیم به زودی شاهد یک تحول عظیم و مثبت در رویکردهای حوزه هنری توسط ایشان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.