سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

حوزه هنری؛ از جوانگرایی تا لزوم رویکرد تحولی/۲

دیندار: ریاست جدید حوزه هنری حتماً از تجربه های گرانبهای پیشکسوتان بهره بگیرد/ تولید آثار مردمی و انقلابی باید در اولویت حوزه هنری باشد

محمد دیندار

سینماپرس: محمد دیندار فیلمساز و منتقد در پی انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست «حوزه هنری» گفت: ریاست جدید حوزه هنری به عنوان یک فرد جوان و با انرژی، حتماً باید از تجربه های گرانبهای پیشکسوتان بهره بگیرد چرا که نمی توان تجربیات گرانبهای پیشکسوتان که در حوزه های فعالیت خود صاحب نظر هستند را نادیده گرفت و بی تردید تعاملات نیروهای جوان و پیشکسوت می تواند منجر به تحولات بسیار خوبی در حوزه هنری شود.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما مدام در تمامی بخش های کشور دم از جوانگرایی می زنیم اما این جوانگرایی نباید به منزله نادیده گرفتن پیشکسوتان و بزرگان حوزه های مختلف باشد.

وی ادامه داد: ما اگر امروزه در حوزه نظامی جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده ایم به دلیل آن است که فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس در کنار جوانانی که با علم روز و انرژی مضاعف پای کار آمده اند توانسته اند تلفیق بسیار خوبی را به وجود بیاورند؛ پس بایستی در تمامی حوزه ها بالاخص حوزه بسیار مهم و حساس فرهنگی و هنری نیز از این تلفیق خوب نیروهای جوان و پیشکسوت به درستی بهره گرفت.

دیندار در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه حوزه هنری امروزه نیاز به یک تحول جدی و اساسی دارد اظهار داشت: تولید آثار مردمی و انقلابی باید در اولویت حوزه هنری باشد. متأسفانه حوزه هنری در این سال ها کم کاری های زیادی داشته که امید است با روی کار آمدن یک مدیر جوان و باانگیزه این کم کاری ها جبران شود.

این سینماگر در پایان اظهاراتش افزود: تحول در حوزه هنری تنها نباید خلاصه به یک حوزه شود و باید در تمامی بخش ها از نشر و کتاب گرفته تا سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی ما شاهد یک تحول عظیم و شگرف باشیم به شرط آنکه تولیدات حتماً بر اساس آرمان ها و رویکردهای انقلاب اسلامی و نیازهای روز جامعه و به ویژه نسل جوان باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.