پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

استاد علی نصیریان در «فرش بنفشه»:

کرونا یک هشدار برای همه ما است تا بدانیم بسیار آسیب پذیریم/بشر فراموشکار است، همانطور که مرگ را فراموش می کند!

علی نصیریان

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در «فرش بنفشه» تاکید کرد: ما که بسیار آسیب پذیر هستیم و ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود، این همه غرور، تکبر، فخرفروشی، زورگویی، قلدری و بزن و بهادری و کشتن همدیگر چه لزومی دارد؟

به گزارش سینماپرس، استاد علی نصیریان که مهمان منصور ضابطیان در «فرش بنفشه» رادیو ایران بود، در ابتدا خطاب به او گفت: اسم شما را که شنیدم خوشحال شدم قرار است با شما صحبت کنم. ان شاءالله همیشه زنده و مشغول این فعالیت ها باشید که در این شرایط خیلی ارزشمند است. در این ۱۳ روز گذشته هم فقط خانه بودم، کتاب می خوانم، چیزی می بینم، با خودم حرف می زنم.

درباره شرایط این روزها با وجود ویروس کرونا اظهار کرد: این یک تجربه خیلی خوب بود تا تذکر و هشداری به انسان بدهد که این همه اِهِن و تُلُپ دارد، با این همه فناوری و اقتصاد و پول و زور و اسلحه های مدرن در مقابل یک ویروس از پا درمی آید و نمی داند چه کند. این ویروس را نمی شناسد و نمی داند با او چه معامله ای کند. طول می کشد تا آن را بشناسد و بتواند برای آن دوا و درمان پیدا کند. این موضوع خیلی عجیب و جالب است.

ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود

بازیگر «بوی پیراهن یوسف» یادآور شد: ما باید به خودمان یادآوری کنیم که خیلی هم دستمان پر نیست و بسیار آسیب پذیر هستیم و ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود. در نتیجه این همه غرور و تکبر و فخرفروشی و زورگویی و قلدری و بزن و بهادری و کشتن همدیگر چه لزومی دارد؟ اکنون بشر در موقعیتی است که باید به یک همگرایی، همبستگی و دوستی برسد. تمام ملت ها باید از دشمنی و درگیری و خصومت دوری کنند. این یک هشدار برای ما است. ممکن است خود کره زمین هم مطمئن نباشد که چه اتفاقی خواهد افتاد. اصلا با کارهایی که بشر با کره زمین کرده انتهای کار نامعلوم است.

ویروس کرونا باید برای ما آموزنده باشد

نصیریان در پاسخ به ضابطیان که اشاره می کرد برای اولین بار همه مردم جهان با هر گرایشی بر سر مفهومی به اشتراک رسیده اند، پاسخ داد: انسان ها با یکدیگر هم درد شده اند و یک درد مشترک دارند. همه می خواهیم زنده باشیم و نمیریم. همه از این ویروس لطمه می خورند و این باید برای ما آموزنده باشد که آقاجان ما که در چنین موقعیت هایی همدیگر را می پاییم، روسیه به آمریکا مسائل بهداشتی می فرستد یا امریکا می خواهد برای ایران وسایل بفرستد فقط در این زمان نباشد، وقتی چنین مسائلی نیست و در دوران صلح و آرامش هم با یکدیگر دوست باشیم. فرهنگ و هنر و مسائل معنوی برای همین است.

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به اینکه آیا پس از اتمام ماجرای کرونا، این روزها و عبرتی که باید بگیریم یادمان می ماند، تاکید کرد: اشکال کار ما همین است. بشر فراموشکار است، همانطور که مرگ را فراموش می کند. همسرش، پدرش را در گور می گذارد و می بیند اما باز هم سر خانه اول برمی گردد.

همدردی آقای بازیگر با مردم ایران

وی تصریح کرد: می خواهم با این ملت نازنین و عزیزی که این همه صدمه خوردند همدردی کنم. مردمی که با مسائل اقتصادی، گرانی، کمبودها و نقصان هایی که بوده دست و پنجه نرم کرده اند. این مرض هم که آمده با از دست دادن کار و خانه نشینی مواجه شده و دارند تحمل می کنند. من به این انسان ها تعظیم و با آنها همدردی می کنم. این انسان ها را ستایش می کنم که با کمال محبت، انسانیت و درک در منزل می مانند تا جلوی انتشار این ویروس را بگیرند. این خیلی با ارزش است و من به ملت ایران تعظیم می کنم. ملتی که این همه فداکارانه همکاری و همراهی می کند.

وی با اشاره به تلاش کادر درمان کشور، افزود: این دکترها، پرستارها، مسئولان بیمارستانها و درمانگاه ها چه فداکاری ها، جانبازی ها کرده اند و چقدر برای این مسئله شهید داده اند. فشار کاری زیادی دارند و جان فشانی بسیاری کرده اند و من خدمت این اساتید، این زنان و مردان تعظیم می کنم.

استاد بازیگری سینمای ایران در پایان گفت: ان شاءالله اوضاع خوب و به این مسائل رسیدگی شود. امیدواریم.
«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت ۱۷ از رادیو ایران پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.