چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

با حضور برنامه‌سازان خارجی

کارگاه‌های آموزشی جشنواره رادیو برگزار شد

چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو

سینماپرس: کارگاه آموزشی ششمین اجلاس جهانی صدا با عنوان «جلوه‌های صوتی زیست بوم زندگی شهری در رادیو» برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، سالن شیخ مفید مرکز همایش های صدا و سیما روز دوشنبه دوم اردیبهشت میزبان اندیشمندان و میهمانان داخلی و خارجی علم ارتباطات و رسانه بود.

در این کارگاه آموزشی خانم «فلاویا وینیا» به عنوان مدرس کارگاه، تجربیات پروژه خود را در رادیو محلی کشور رومانی برای شرکت کنندگان در کارگاه تشریح کرد.

فلاویا وینیا معتقد است: تهیه جلوه های صوتی زیست بوم زندگی شهری و گنجاندن آن در برنامه‌سازی رادیو، شیوه‌ای جذاب برای تولید برنامه‌های رادیویی شهری است.

زیبایی‌شناسی کلام در «رادیو و فرهنگ»

کارگاه آموزشی ششمین اجلاس جهانی صدا با عنوان «رادیو و فرهنگ» برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با حضور دکتر مجید شریف خدایی از دانشگاه صدا و سیما، دکتر منوچهر دانش پژوهان از دانشگاه فارابی، خانم دکتر هیدا بابازین از مدیران رادیو مالزی، دکتر ظهیر احمدی، حمزه علی محمدی، پریا جمالیان و محمدامین دلنوازان به عنوان پژوهشگر و دیگر علاقه مندان حوزه رادیو برگزار شد.

نقش رادیو در انسجام ملی، هویت ملی و زبان فارسی، نقالی و گویندگی در رادیو، زبان گفتار و محاوره در رادیو و زیبایی شناسی در رادیو از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

در این پنل، دکتر هیدا بابازین از موفقیت‌های رادیو اف ام مالزی در جذب مخاطبان و شنوندگان گفت و درباره چگونگی بازنشر تولیدات شنیداری در فضای چندرسانه‌ای توضیح داد.

گزارشگری در وضعیت تروما 

کارگاه آموزشی «رادیو و فرهنگ» در ششمین اجلاس جهانی صدا با استقبال پژوهشگران و فعالان رسانه‌ای روبرو شد.

در این کارگاه آموزشی موضوعاتی مانند «نقش بازی در تولید تعاملی در رادیو»، «قالب‌های جدید رادیویی در عصر شبکه»، «گزارشگری در وضعیت تروما»، «ظرفیت موسیقی محلی در برنامه‌سازی با حضور و ارائه استادان و پژوهشگرانی از جمله محمد اخگری، مجید شریف خدایی، زهرا صفائیان، معصومه اسماعیل‌نژاد، مجید محمدی، سهیل ایزدی، آیت نتاج و بسیاری دیگر از اهالی رسانه مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.