سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

نگاهی به توقف تولید یک سریال انقلابی

خیانت فرهنگی یا دهن کجی به انقلاب!/ وقتی مدیران رسانه ملی با آثار انقلابی بی‌مهری می کنند

سریال نفود

سینماپرس: چند روز گذشته یکی از دست اندرکاران سریال «نفوذ» که روایتی از تسخیر لانه جاسوسی است اعلام کرد تصویربرداری این سریال بیش از دو ماه است با بی مهری مدیران رسانه ملی متوقف شده است.

در شرایطی که رسانه ملی طی سالهای گذشته تولیدی مناسبی با مضامین صریح انقلابی نداشته و ندارد، توقف این سریال هر علتی که داشته باشد می تواند پیام خطرناکی را متوجه اذهان نماید، پیامی حاوی این مضمون که سریالهای استراتژیک مورد بایکوت مدیران و تصمیم سازان سیما قرار دارند!

درست در زمانی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در صددند با تولید فیلم و سریال تاریخ انقلاب را تحریف کنند و با فعالیت در فضای مجازی، اذهان مخاطبین بخصوص جوانان را نسبت به انقلاب اسلامی دچار شبهه و تردید نمایند، نه تنها دست رسانه ملی در تولید آثاری با مضامین انقلاب اسلامی کاملا خالی است بلکه تک نمونه آثاری که در فرآیند تولید قرار می گیرند نیز با بی مهری شدید واقع می شوند به نحوی که پروسه تولید آنها این چنین متوقف می شود! در زمانی که آمریکا با همه امکانات خود در تقابل انقلاب اسلامی قد علم کرده است این بی تفاوتی از سوی مدیران رسانه ملی برای سرنوشت سریالی که می تواند پرده ای از دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران را به تصویر بکشد، جای سوال و پیگیری جدی دارد!

واقعیت آن است که اکنون رسانه ملی در خصوص روایت انقلاب و حوادث مهم آن و بخصوص دشمنی های آشکار آمریکا با ایران اسلامی، بسیار کوتاهی کرده، اگر چه این کوتاهی در سایر مجموعه های فرهنگی کشور همچون سازمان سینمایی نیز بوضوح آشکار است ولی نقش تلویزیون در این میان مهمتر است.

این کوتاهی سازمان عریض و طویل صدا و سیماست که باعث می شود رهبری معظم انقلاب هر از چند گاهی در سخنرانی های خود به دشمنی و نقش مخرب آمریکا در تاریخ انقلاب و دوره های مختلف اشاره نمایند، همچنان که در سخنرانی اول سال جدید نیز در جوار حرم رضوی مجدد اشاره فرمودند که نباید آحاد مردم این موضوع را فراموش کنند!

زمانی که شبکه های معاند از آنسوی مرزها با ساخت فیلم و سریال های مستند و برنامه های گفتگومحور در صدد ارایه تصویری وارونه از انقلاب اسلامی ایران هستند و سعی می کند به تعبیر رهبری چهره ددمنش و دیکتاتور رژیم شاه و غرب (آمریکا) را بزک کنند! چگونه است که مدیران و تصمیم سازان رسانه ملی سالهاست که سریالی و یا برنامه ای در خصوص وقایع مهم و کلیدی روزها و ماههای اول انقلاب در چرخه تولید قرار ندادند و در مقابل نیز تک نمونه های تولیدی را نیز با مهری اسباب توقف آن در میانه راه را فراهم می آورند؟

خوشبینانه ترین فرض در بی تفاوتی مدیران سیما در مقابل توقف این پروژه می تواند این باشد که افراد و جریاناتی در رسانه ملی خانه کرده اند که اولویتها را برای مدیران جابجا می کنند، اتفاقی که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و بی تردید یک خیانت فرهنگی است. خیانتی که می تواند در دراز مدت به نابودی انقلاب منجر شود و به نظر می‌رسد دستگاه های نظارتی باید به صورتی جدی عملکرد صدا و سیما را در این امور زیر ذره بین قرار دهند!

نظرات

  • مصظفی ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۹
    0 0
    علی عسکری و برخی معاونانش دغدغه واقعی ندارند.آشفته بازاری که درحوزه فیلم وسریال درست شده و روز به روز هم بدتر می شود،یکی از نتایج عملکرد بد اینهاست.اشاعه وترویج موسیقی مبتذل و راه اندازی نهضت سلبریتی گرایی و...هم از آن جمله است...در مقابل عملکرد سوء سیما/ علی عسکری هم دنبال احیاء تیم دیگری است و در واقع الان طیف های مختلف در سازمان کنار یک سفره نشسته اند!
  • رفیعی ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۲:۱۹
    1 0
    هم خیانت فرهنگی است و هم دهن کجی به انقلاب. چیز دیگری به ذهن نمی رسد.
  • آرش ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۲:۲۵
    0 0
    حوزه فیلم وسریال به ملغمه ای تبدیل شده... ح ک با ضعف آشکار مدیریتی و رویکردمدیریتی غیرانقلابی و ع ن سیاستگذار و مدیر درسایه فیلم وسریال و مشاور معاون و رفقای آنان شبکه یک و سیمافیلم و...در سه سال گذشته نابود کردند...حالا با هدف اصلاح امور(!!!؟؟؟) رحیم زاده و سیفی آزاد و اسلامی مهر و نبوی و... به این مجموعه اضافه شده اند تا آخرین خشت های فیلم وسریال هم تاراج شود...متاسفانه بسیاری از مسئولان ومنتقدان نظاره گر این رقابت غلط دوقطبی رییس سازمان و معاون سیما هستند و سکوت کرده اند... انتصابات عجیب و غریب در حوزه فیلم وسریال با تایید کدام مراجع و نهادها اتفاق می افتد ؟ سینماپرس با یک جستجوی ساده در اینترنت می تواند سوابق این آدم ها دربیاورد...این ها اولا سعی می کنند جلوی تصویب وتولید کارهای ارزشی را بگیرند اگر بنابه دلایلی نتوانستند و مجبور به تصویل و تولید شدندبرای تضعیف و تخریب آثارارزشی هرکاری می کنند.از وارد کردن فشار برای تعحیل در تولید و پخش تا توقف و... اما پروژه افرادی مانند بهرانیان واسعدیان و...با آرامش و آهستگی و دقت و برآورد مالی دلخواه و بهترین باکس پخش و...صورت می گیرد.در عمل شعارهای رییس سازمان هم در راستای اصلاح این وضع نبوده،بلکه آوردن تیم نزدیک به خودش اصل است.البته این وسط بین باند *** وباند *** تبانی هایی هم می شود.مثلا پسر *** بدون سابقه و صلاحیت و توان کاری زیرنظر *** پروژه می گیرد و پسر *** هم با حمایت*** و *** تهیه کننده سریال می شود ! درواقع حضرات مشغول تقسیم سهم هستند و نیروهای انقلابی هم سرکار هستند!
  • ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۷:۵۴
    1 2
    سریال بسیار ضعیف و به شدت غیر جذاب و آبکی.
  • ثقه ۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۲:۱۱
    0 0
    خیانت که شاخ و دم نداره! بایستی این مدیران خائن رو عوض کنن یا... خیلی واضحه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.