جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹

با معرفی نمایش «سه شنبه بود خوب یادمه» به عنوان اثر برگزیده؛

نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی آسمان به کار خود خاتمه داد

 جشنواره تئاتر دانشجویی آسمان

سینماپرس- گروه هفت هنر: مراسم پایانی اولین جشنواره تئاتر دانشجویی آسمان که به همت دانشجویان رشته‌های سینما، گرافیک و هنر و معماری موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان از روز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده بود، پنج شنبه شب گذشته با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد برگزاری جشنواره آسمان، هیات داوران این جشنواره متشکل از حمیدرضا نعیمی،مهران امام بخش و مصطفی محمودی پس از تماشای 21 اثر در سه بخش : صحنه ای،نمایشنامه خوانی و تجربه های نو، نمایش "سه شنبه بود خوب یادمه" نوشته و کار سولماز همت زاده رابه عنوان اثر برگزیده جشنواره معرفی کردند تا این اثر با حمایت انجمن نمایش استاناصفهان  در یکی از سالن های این شهر اجرای عمومی داشته باشد.
بر پایه این گزارش در مراسم پایانی جشنواره که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه سپهر اصفهان و با حضور زاون قوکاسیان منتقد پیشکسوت سینمای یاران و مدیر گروه سینمای این دانشگاهو پیام دهکردی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما ، محمد نصر آبادی رییس دانشگاه سپهرو رضا مهدوی هزاوه دبیر نخستین جشنواره برگزار شد، هیات داوران جشنواره در بیانیهای با تاکید بر شور و اشتیاق دانشجویان برای برگزاری جشنواره مذکور و حضور و وجوداستعدادهای درخشان در این جشنواره، تاسیس دپارتمان نمایش را به مدیران این دانشگاه پیشنهاد و براستمرار برگزاری جشنواره در سال‌های آینده در کنار ایجاد کارگاه‌های آموزشی علمی و علمی تاکید کرد.

این جشنواره به مدت چهار روز از دوشنبه 25 تا پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه جاری در محل دانشگاه برگزار و در خلال آن نیز برنامه های ویژه‌ای شامل: گرامیداشت زنده یاد استاد ابراهیم کریمی پیشکسوت تئاتر استان اصفهان با حضور خانواده ایشان، بزرگداشت محمد صالح علاء چهره نام آشنای تلویزیون،سینما و تئاتر با حضور زاون قوکاسیان و بزرگداشت پیام دهکردی برگزار شد.
 تشکیل سه ورک شاپ نقد، بازیگری و نمایشنامه نویسی توسط مصطفی محمودی، مهران امام بخش وحمیدرضا نعیمی نیز از دیگر برنامه های نخستین جشنواره آسمان بود.

آرای هیات داوران جشنواره در مراسم پایانی نیز در بخش های مختلف به این شرح اعلام شد:

نمایشنامه  خوانی

بروشور

هیات داوران ، جایزهی این بخش شامل دیپلم افتخار و مبلغ پانصد هزار ریال را به طراح بروشور نمایش" استاد تاران " بهزاد میخک اهدا کرد

نقش خوان زن

هیات داوران ، جایزه دوم نقش خوانی زن شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال را به نقش خوان نمایش آوازه خوان طاس به  ستاره حسینی اهدا کرد .

جایزه  اول نقش خوانی زن ، هیات داوران جشنواره دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال را به نقش خوان نمایش "نی نی اخاذه" نعیمه حدادی اهدا کرد.

 نقش خوان مرد :

هیات داوران ، جایزه دوم نقش خوانی مرد ، شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال را به نقش خوان نمایش «ضیافت صبحانه» به هامون شیرازی اهدا کرد.

جایزه اول نقش خوان مرد ، هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی آسمان جایزه اول نقش خوانی مرد ، شامل دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال را به نقش خوان نمایش «یک غزل غمناک»  فرزاد محمد علی اهدا کرد.

 کارگردانی

هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی آسمان ، جایزه برتر کارگردانی را شامل دیپلم افتخار ،تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال را به کارگردان نمایش «آوازه خوان طاس» به ستاره حسینی اهدا کرد.

اثر برگزیده در بخش نمایشنامه خوانی:

هیات داوران دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به نمایش برگزیده را به «آوازه خوان طاس» اهدا کرد.

 تجربه های نو

 بروشور

هیات داوران ، ضمن تاکید به نقش و جایگاه بروشور چه در مرحله طراحی و گرافیک و چه اطلاعات کامل درج شده در آن با اغماض جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و مبلغ پانصد هزار ریال رابه طراح بروشور نمایش «اتفاقی در حال روی دادن است» به  بهناز عابدی اهدا کرد.

 بازیگری زن:

هیات داوران ، جایزه دوم بازیگری زن ، شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال را به بازیگر نمایش «راهنمای هفتم»  فائزه سمیع عادل اهدا کرد .

جایزه اول بازیگریزن

هیات داوران جشنواره، دیپلم افتخار تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال را به بازیگر نمایش «چارچوب»  به گیتا محذب نیا اهدا کرد.

بازیگر مرد

هیات داوران جایزه برتر  بازیگری مرد جشنواره ، شامل دیپلم افتخار تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال را به بازیگر  نمایش «آنتن» به هادی کیانی اهدا کرد.

ایده

هیات داوران ، دراین بخش ، جایزه خود را شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون ریال ، به طراحان ایده نمایش‌های «اتفاقی در حال روی دادن است» به بهناز عابدی  و «چارچوب» به فاطمه صالحی اهدا کرد.

کار برگزیده

هیات داوران دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به نمایش برگزیده «اتفاقی در حال روی دادن است» اهدا کرد.

 نمایش صحنه‌ای

 بروشور

هیات داوران در این بخش هیچ اثری را حائز  تقدیر ندانست.

طراحی لباس

هیات داوران ، جایزه این بخش ، شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال رابه  طراحان لباس نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به خانم‌ها  مژگان ابطحی  و مهناز نوری اهداکرد.

 طراحی صحنه

هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی آسمان، جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال را به طراح صحنه نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به مژگان ابطحی اهدا کرد.

موسیقی

هیات داوران در اینبخش هیچ انتخابی ندارد.

 بازیگری زن

هیات داوران با اهداء لوح تقدیر از بازیگر نمایش «اعترافاتی درباره زنان» فریده گوگونانی تقدیر به عمل آورد.

هیات داوران جایزه سوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال را به طور مشترک به بازیگران نمایش‌های «اعترافاتی درباره زنان» به آیدا نامجوفر و بازیگر نمایش «البته واضح و مبرهن است که...» به  دل آرام ترکی اهداکرد.

هیات داوران جایزه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال را به بازیگر نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به آرزو کیانی اهدا کرد.

هیات داوران جایزه یاول بازیگری زن جشنواره شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال رابه بازیگر نمایش «سه شنبه بود خوب یادمه» به سولماز همت‌زاده اهدا کرد

 بازیگری مرد

هیات داوران  جایزه سوم بازیگری مرد ، شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال را به طور مشترک به بازیگران نمایش‌های «نشان پدری» به سیاوش البخشی و بازیگر نمایش «البته واضح و مبرهن است که ...» به نیما توکلی اهدا کرد.

جایزه دوم بازیگری مرد ، شامل لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال به بازیگر نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به احسان خادمی  اهدا کرد.

هیات داوران جایزه اول بازیگری مرد جشنواره شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون  و پانصد هزار ریال را به بازیگر نمایش «مقابله به مثل  آقای توئیت» به مجید شیدا اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی

جایزه سوم نمایشنامه نویسی جشنواره شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال به نویسنده نمایشنامه «پوتین» به هادی کیانی اهدا کرد.

جایزه دوم نمایشنامه نویسی جشنواره شامل لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال به نویسنده نمایشنامه «نشان پدری» به میلاد بهاروندی  اهداکرد.

هیات داوران جایزه یاول نمایشنامه نویسی جشنواره شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و پانصد هزارریال را به نویسنده نمایشنامه «سه شنبه بود خوب یادمه» به سولماز همت‌زاده اهدا کرد.

کارگردانی

هیات داوران ، جایزه سوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال را به کارگردان نمایش «مقابله به مثل آقای توئیت» به نعیمه حدادی اهدا کرد.

جایزه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال به کارگردان نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به مهدی خشنودی اهدا کرد.

هیات داوران ، جایزه نخست جشنواره در بخش کارگردانی، شامل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و پانصد هزارریال  را به کارگردان نمایش «سه شنبه بود خوب یادمه» به سولماز همت زاده اهدا کرد.

نمایش  برگزیده جشنواره

هیات داوران ، جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به نمایش برگزیده «سه شنبه بود خوب یادمه» تقدیم کرد.

انتهای پیام/ ع.الف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.