چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

وزیر آموزش و پرورش:

«کانون پرورش فکری» مسئول فعالیت‌های غیررسمی ماست!

حامد علامتی و رضامراد صحرایی در آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، روسای استانی دانشگاه فرهنگیان، مدیران کل نوسازی مدارس و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، رضامراد صحرایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان وزارت، مدیران کل و روسای استانی آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه گردهمایی‌ها فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ریزی برای آینده، اظهار کرد: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خودش است و با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: اگر با هم کارکنیم به توان هم می‌رسیم و ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش برای ارتقای آن کافی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبرد ما یکپارچگی و همدلی درونی آموزش و پرورش است، گفت: اگر امکانات و توانمندی‌های‌مان را شبکه کنیم از رموز موفقیت ما خواهد شد.

در ادامه وی تحول را محور همه اقدامات دانست و تصریح کرد که مرحله اول این تحول، ‌شناختی است.

صحرایی با بیان اینکه گفتمان حرف اول آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقطه اتکای همه کسانی است که برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند و ما باید کاری کنیم که آموزش و پرورش مسئله اول تمامی مسئولان و مدیران ارشد باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصل بازگشت به مدرسه، خاطرنشان کرد: مدرسه مزرعه آینده کشور است و این یک گفتمان است و کماکان مدرسه قوی، ایران قوی جهت و شعار اصلی ما خواهد بود و مدرسه باید به والدین اطمینان بدهد که می‌توانیم فرزندی تربیت کنیم که دغدغه آن‌هاست.

وی ادامه داد: حذف تدریجی کنکور، اولویت پیدا کردن تربیت معلم نسبت به تأمین معلم، تحولات مدرسه سازی، تربیت بدنی و سلامت، امور پرورشی، سازمان تعلیم و تربیت کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احیای باشگاه دانش پژوهان و ... از فعالیت‌ها و نقاط تحول‌آفرین آموزش و پرورش در سال گذشته بود. .

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: سال ۱۴۰۳، سال آغاز برنامه هفتم پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش ۳۸ حکم در این برنامه دارد و باید هم عهد شویم که در اجرای برنامه هفتم کوشش و تلاش حداکثری داشته باشیم.

صحرایی با بیان این‌که کانون پرورش فکری مسئول فعالیت‌های غیررسمی ماست؛ تاکید کرد: با فعالیت‌هایی مانند فیلم، تئاتر، قصه‌گویی، نمایش‌نامه‌نویسی، باشگاه قاف و ...مثلا قاف مربوط به حوزه‌های ادبی است، اینجا دانش‌آموزان مستعدی هستند که اگر استعدادشان را بشناسیم پیشرفت می‌کنند. این‌ها سرمایه‌های مهمی هستند که باید حفظ کنیم.

گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش، روسای استانی دانشگاه فرهنگیان، مدیران کل نوسازی مدارس و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعدازظهر روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در سالن غدیر کانون پرورش فکری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.