جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

حضور علاقه مندان به «حفظ قرآن» نشان از گسترش فضای قرآنی در کشور دارد

حجت الاسلام محمد قمی

سینماپرس: رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حضور علاقه مندان به حفظ قرآن در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با استقبال خوبی همراه بوده است که نشان از گسترش فضای قرآنی در کشور دارد.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام محمد قمی روز جمعه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفت و گو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

وی گفت: از نکات قابل توجه در این آزمون حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر با سن بالای ۵۰ سال و ۵۰ نفر زیر ۱۱ سال است.

حجت الاسلام قمی با اشاره به «حفظ موضوعی» قرآن افزود: حفظ ترتیبی توسط علاقه‌مندان بسیاری و با توجه به معنا، ترجمه و تفسیر انجام می‌شود ولی برخی افراد نیز می‌خواهند تازه در این مسیر قدم بگذارند و تشنه و مشتاق بهره گیری از قرآن کریم هستند.

به گفته وی؛ بر همین اساس و با توصیه بزرگان، گروهی آیات و فرازهایی از قرآن که مورد توجه و نیاز جامعه امروز است را برای به کارگیری مفاهیم آن در زندگی خود حفظ می‌کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این که حدود چند میلون نفر از جمعیت کشورمان حدود ۲۰۰ آیه از آیات مهم و مورد تاکید بزرگان دین را از قران کریم حفظ می‌کنند موضوع قابل توجهی است که این افراد می‌خواهند زندگی خود را با قرآن مانوس کنند و در مسائل اجتماعی سیاسی و ارتباط خود با دیگران از آیات، ترجمه و تفسیر قرآن بهره ببرند و در سخنان خود نیز به آیات خدا استناد کنند.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضانی که پشت سر گذاشتیم نهضت ملی «زندگی با آیه ها» رقم خود و نزدیک به ۲ میلیون نفر از مردم، ۳۰ آیه موضوعی از قرآن کریم را خواندند تا مفاهیم آن را بیامورند و در نهایت حفظ کنند تا بتوانند با این آیات الهی در زندگی خود انس داشته باشند و افرادی که توانستند در این نهضت ملی موفق شوند، مدرک حفظ موضوعی قرآن را دریافت کردند.

۱۶۱۸ نفر از حافظان خراسان رضوی در بزرگترین رویداد قرآنی شرکت کردند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه این آزمون به خبرنگار ایرنا گفت: این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور است که مرحله اول آن و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن و در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی افزود: در مجموع هزارو ۶۱۸ نفر از خراسان رضوی در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کردند و این داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی نیز که توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا در نهایت به داوطلبان واجد شرایط مدرک تخصصی اعطا شود.

وی از افزایش شعب آزمون سراسری حافظان قرآن در استان خبر و ادامه داد: امسال این آزمون در هفت حوزه تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و مشهد در دو حوزه بانوان و آقایان در خواف در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی نیز برخوردار شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.