جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

بازیگر «رستگاری»:

«رستگاری» جزو سریال‌های کم نظیر ماه مبارک رمضان بود

مهدی امینی خواه

سینماپرس: بازیگر سریال «رستگاری» گفت: احادیث، روایات و قرآن منابع اصلی مورد استفاده در ساخت این سریال است و به عنوان یک سریال رمضانی مورد توجه مخاطب قرار گرفت و دیده شد.

به گزارش سینماپرس، مهدی امینی‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: سریال رستگاری، یک کار مناسبتی و مربوط به ماه مبارک رمضان بود. هر کاری نسبت به مناسبت خودش تعریف‌هایی دارد. مانند فیلم‌های دفاع مقدس، ماه محرم و هفته پلیس؛ وقتی سریالی در مورد ماه رمضان ساخته می‌شود قطعا عقاید دینی و مذهبی بر آن حاکم می‌شود. همان گونه که وقتی سریالی برای نوروز ساخته می‌شود باید طنز و کمدی باشد.

رستگاری و پرداخت پررنگ به ماورا

بازیگر سلحشوران اثری از داریوش جهانگیری، رستگاری را که در ایام ماه رمضان از شبکه ۲ سیما پخش شد، گفت: کاری در نوع خودش بدیع بود، شاید پیشتر در کارهایی به آنچه که در رستگاری مطرح شد، پرداخته شده باشد اما خیلی کم‌رنگ بوده است.

او که شخصیت پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی در سریال رستگاری (مسعود ده‌نمکی) بازی کرد، معتقد است: رستگاری، نخستین سریالی بود که بسیار پررنگ به شرایط ماورایی، دنیای بعد از مرگ و روح و برزخ پرداخت و آنها را به تصویر کشید.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره منابع مورد استفاده در ساخت سریال رستگاری گفت: سند مکتوبی وجود ندارد، هر چه هست بر اساس احادیث، روایت‌ها و آموزه‌های قرآنی بود. نویسنده و تیم کارگردانی هم به این اسناد رجوع کردند و چنین فضایی به تصویر کشیده شد.

بازیگر جزر و مد(علی عبدالعلی‌زاده) تصریح کرد: رستگاری جزو سریال‌های کم نظیر ماه مبارک رمضان بود، در جایگاه خود مجموعه ای که جای خود را باز کرد و در جامعه دیده شد.

امینی‌خواه با اشاره به ایفای نقش خود در سریال نمایش خانگی شهر هرت به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز گفت: سریالی برای ماه محرم در مرحله پیش تولید است که به زودی در آن ایفای نقش می‌کنم، برای چند کار دیگر هم گفت و گوهایی داشتم که هنوز قطعی نشده است.

رضا توکلی بازیگر سریال رستگاری پیشتر در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر این که مخالف ساخت فصل دوم این سریال هستم، گفته بود: من با دنباله‌سازی مخالف هستم چون این کار اصلا معنایی ندارد. وقتی یک موضوعی را در یک سریال تعریف کردیم و تمام شده، ادامه دادنش با یک شکل دیگر، باعث می‌شود مزه‌اش از بین برود. دلیل اینکه فصل دوم زیرزمین و مردان آنجلس و او یک فرشته بود ساخته نشد این بود که اثرگذاری سریال کم می‌شود. رستگاری درباره معاد، قیامت و مرگ صحبت می‌کند و باید در یک فصل تمام شود. البته من در رستگاری کشته شدم و اگر قرار باشد فصل دوم ساخته شود، دیگر در آن حضور ندارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.